ریفلاكس ادراری (برگشت ادرار )نشانه وجود عفونت ادراری در كودكان است و والدین باید توجه داشته باشند كه تداوم این ریفلاكس موجب نارسائی كلیه می شود.

سلامت نیوز : دكتر 'محمدرضا صفری نژاد ' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برگشت ادرار از مثانه به طرف بالا و به دستگاه ادراری فوقانی را 'ریفلاكس ادراری ' می گویند و از آن جا كه دستگاه ادراری مسئول دفع سموم و آب زیادی از بدن است ، بنابراین در حالت ریفلاكس ، سموم و آب زیادی به بدن برمی گردد.این برگشت ادرار می تواند موجب عفونت در بدن شود و عفونت ادراری را ایجاد كند.

به گفته وی از هر سه كودك مبتلا به عفونت ادراری یك نفر و از هر سه شیرخوار مبتلا به عفونت ادراری دو نفر دارای ریفلاكس ادراری هستند.این متخصص كلیه در مورد درمان ریفلاكس ادراری گفت : بسیاری از ریفلاكس های ادراری خفیف با گذشت زمان و بزرگ شدن كودك برطرف می شود و بنابراین باید این كودكان تحت نظر پزشك باشند و در صورت لزوم درمان شوند تا آسیبی به كلیه ها وارد نشود.

به گفته وی هر قدر سن كودك كمتر و شدت ریفلاكس ادراری كمتر باشد، احتمال بهبود آن بیشتر است.صفری نژاد خاطرنشان كرد كه كودكان مبتلا به ریفلاكس باید آنتی بیوتیك مصرف كنند و اگر در شرایطی درمان با آنتی بیوتیك بی نتیجه باشد ، كودك دچار عفونت ادراری می شود و در نتیجه كلیه ها آسیب می بیند كه در این صورت نیاز به جراحی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha