جراح و متخصص مغز و اعصاب بیمارستان 'سنت یوزف' آلمان گفت: سردرد و كمر درد، رایج ترین دردها در بین ایرانی ها است.

سلامت نیوز : پروفسور 'محسن مهاجر' به ایرنا گفت: دلیل بروز این دردها استرس، فشار كاری و ورزش نكردن بویژه در بین زنان است.

وی در حاشیه نخستین كنگره بین المللی جراحی اعصاب رضوی در مشهد گفت :در تمام دنیا تعداد جرایی هایی كه برای درمان درد انجام می شود و همچنین شیوه های تشخیصی مانند تصویربرداری ، رو به افزایش گذاشته استرییس بخش درد و جراحی اعصاب دانشگاه فرایبورگ اظهار داشت: در صورتی كه دلیل درد به درستی تشخیص داده شود می توان با كاشت الكترودهایی درون و روی مغز و روی نخاع تا 80 درصد از شدت درد كاست.

به گفته وی تاثیرات این شیوه بسیار بیشتر از جراحی است و همچنین عوارض جانبی كمتری دارد.وی افزود: جنین انسان در هفته سی ام تكمیل می شودو نخستین دردی كه انسان تجربه می كند درد در هنگام تولد و جدا شدن از مادر است.

پروفسور مهاجر مسایل مختلف فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی را از جمله دلایل بروز درد عنوان و درد را فریاد روح توصیف كرد.وی كه با بیمارستان خاتم الانبیا در تهران نیز همكاری دارد، ادامه داد: در بسیاری از مواقع درد دلیلی غیر از مشكلات فیزیولوژیكی مانند استرس های روانی در بروز كمر درد دارد اما تشخیص نادرست پزشك موجب ارائه درمان نامناسب و درمان نشدن فرد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha