حدود12روزاست که دیگرنه مراجعه ای دراین زمینه داشته ایم ونه موردمشکوکی ارجاع شده است.

سلامت نیوز : مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ابتلای یک نفر دیگر به بیماری تب کریمه کنگو، تعداد مبتلایان به این بیماری در مشهد از ابتدای امسال تاکنون به 9 نفررسید.

حمیدرضا نادری درگفت‌وگو با ایلنا گفت: البته این فرد که ابتلای او به بیماری تب کریمه کنگو قطعی گزارش شده بود مانند دیگر مبتلایان بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شد. مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: حتی دیگر هیچ مورد بدحالی هم نداشتیم که حال عمومی آن وخیم باشد. وی ادامه داد: حدود 12 روز است که دیگر نه مراجعه‌ای دراین زمینه داشته‌ایم و نه مورد مشکوکی ارجاع شده است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در مشهد یک افت واضحی کرده است، افزود: دلیل آن افزایش اطلاع رسانی، رعایت و احتیاط بیشتر و رسیدگی بیشتر به وضعیت کارگران کشتارگاهها است. وی درمورد بیماری تب کریمه کنگو در دیگرشهرستان های مشهد گفت: درشهرستان خاف سه نفر به این بیماری مبتلا بودند که دو نفر از آنها به مشهد آمدند و جزآمارهای اینجا هستند، آن یک نفردیگرهم درهمان خاف ماند وهیچ موردخاصی نداشته است.

این متخصص عفونی تصریح کرد: چون بازخورد مراکزبهداشت شهرستانها ازانیستو پاستور خیلی سریع و دقیق نیست، خود آنها هم اطلاع دقیقی درمورد وضعیت بیماری تب کریمه کنگو ندارند. نادری درپاسخ به این سوال که آیا بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو بعدازبهبودی دچارعارضه ای خواهندشد، افزود: دوره نقاهت این بیماری ممکن است خیلی طولانی باشد اما تاکنون هیچ عارضه ای برای آن گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha