سلامت نیوز : سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به چگونگی وضعیت بهداشت سربازان در پادگان‌های کشور اظهار داشت: برای بحث خوشایند سازی، ما کارهای مختلفی را انجام می‌دهیم از جمله در بحث لباس، خوراک و بهداشت آنان را در قالب طرحی به نام امام رضا(ع) ساماندهی می‌کنیم.

وی افزود: در طرح امام رضا (ع) تغذیه سربازان در پادگان‌های آموزشی و همچنین در زمان‌های عملیات و رزم کالری سربازان و غذای آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمام موارد کنترل می‌شود. تمام مباحث ابلاغ شده است و نظارت بر روی آنها صورت می‌گیرد که سربازان چه غذایی باید مصرف کنند.سردار کمالی ادامه داد: در این زمینه حتی مصرف غذا برای فصل‌ها و مناطق مختلف لحاظ شده است. همچنین نوع غذای سربازان نیز در این برنامه مشخص و هر سال تدوین و ابلاغ می‌شود و در نهایت به صورت میدانی این موارد کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: کنترل این موارد به این صورت است که از بالاترین رده نیروهای مسلح تا پایین‌ترین رده آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مثلاً بنده خودم که وارد پادگان می‌شوم یکی از کارهایم این است که محل خواب سربازان از جمله پتو، ملافه و حتی فاصله تخت‌های سربازان را نیز کنترل کنیم.سردار کمالی ادامه داد: سالن غذاخوری سربازان نیز کنترل می‌شود و حتی گاهی نیز سر دیگ‌های غذا نیز می‌رویم تا نوع و مقدار گوشت مصرفی را کنترل کنیم.

وی گفت: طرح امام رضا (ع) یک دهه است که در حال اجراست و اکنون بیشتر بر روی مباحث نظارتی آن تمرکز شده است و از بالاترین رده نیروهای مسلح از جمله سرلشگر فیروزآبادی، جانشین‌ و معاونانشان وقتی وارد یک مرکز نظامی می‌شوند قطعاً چنین مسائلی را کنترل می‌کنند.سردار کمالی با اشاره به تمهیدات تغذیه و بهداشت سربازان برای سال جاری نیز خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز با توجه به افزایش قیمت‌ها بازنگری جدیدی در این زمینه صورت پذیرفته است و ابلاغ‌های جدید نیز انجام شده و به مرور طبق زمانبندی این مباحث کنترل و نظارت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha