شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 52488

یک متخصص پوست و مو گفت: معمولاً غذاهای با طبع گرم و ادویه‌ها در بسیاری موارد جوش را تشدید می‌کنند و برعکس غذاهای خنک و مایعات تا حدی شدت جوش را کم می‌کنند ولی قانون و توصیه کلی وجود ندارد.

سلامت نیوز : محمد رضوانی در گفت‌وگو با فارس در مورد تاثیر تغذیه بر جوش‌های پوستی اظهار کرد: تغذیه هیچ‌گاه اثر یکنواختی بر درمان جوش ندارد و نمی‌توان یک لیست ثابت غذایی به افرادی که جوش می‌زنند ارائه کنیم تا فرد بهبود یابد چون در هر فرد مورد به مورد تاثیر مواد غذایی متفاوت است.

وی گفت: مثلاً فردی با خوردن گردو جوش می‌زند ولی در فرد دیگر این طور نیست بنابراین نباید به همه آنهایی که جوش می‌زنند توصیه کنیم گردو نخورند.این متخصص پوست و مو تاکید کرد: معمولاً مواد گرمی‌ و ادویه در بسیاری موارد جوش را تشدید می‌کنند و برعکس غذاهای خنک و مایعات تا حدی شدت جوش را کم می‌کنند ولی قانون و توصیه کلی وجود ندارد.

رضوانی گفت: از طرفی طبع و مزاج افراد را در تجویزها در نظر می‌گیریم. مضاف بر اینکه محیط‌های گرم و مرطوب به دلیل بستن منافذ پوست در به وجود آمدن جوش موثرند و در این راستا به افرادی که زمینه جوش زدن دارند توصیه می‌کنیم که در محیط‌های خنک و در معرض جریان هوا قرار گیرند که پوشیدن لباس‌های نخی هم در فصل گرما برا جلوگیری از جوش زدن بی‌تاثیر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha