سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5249

دانشمندان انگلیسی در مرحله دوم آزمایش داروی جدیدی برای درمان سرطان پروستات، به نتایج مثبت و امیدوار کننده ای دست یافتند.

 به گزارشسلامت نیوز به نقل ازمحققان موسسه تحقیقات سرطان و بیمارستان سلطنتی مارسدن لندن در فاز دوم  آزمایش داروی جدیدی با عنوان "آبیراترون" سطح آنتی ژن ویژه پروستات (Psa) را به میزان 50 درصد کاهش دادند. این آنتی ژن، مهمترین شاخص حضور تومر پروستات است. بنابراین گزارش؛ علاوه براین، داروی "آبیراترون" در بیمارانی که درمان های هورمونی را پس زده بودند و تحت شیمی درمانی قرار داشتند، کاهش چشمگیر تعداد هورمون ها را نشان داد.
این گزارش می افزاید؛تاکنون درمان سرطان پروستات با استفاده از جراحی یا داروهایی انجام می شد که مانع تولید تستوسترون در بیضه ها می شدند، درحالی که تولید این هورمون در بخش های دیگر بدن ادامه می یافت و این مسئله باعث رشد تومورها می شد.
براساس این گزارش ؛ داروی جدید برخلاف روش های قبلی به جای ممانعت از تولید هورمون، توانایی مسدود کردن تولید آنزیم مخصوصی را دارد، این آنزیم نه تنها مسئول تولید تستوسترن در بیضه ها است، بلکه نقش بنیادی در تولید این هورمون در تمام نقاط بدن دارد.
گفتنی است؛ مرحله سوم آزمایش این دارو از سال آینده آغاز می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha