شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 52493

شیستوزوما نوعی بیماری انگلی است كه حدود 170 میلیون نفر را در منطقه زیر صحرای آفریقا و نیز حدود 30 میلیون نفر دیگر را در مناطق شمال افریقا، آسیا و جنوب آمریكا مبتلا ساخته است.

شیستوزوما، بیماری از یاد رفته

سلامت نیوز :شیستوزوما نوعی بیماری انگلی است كه حدود 170 میلیون نفر را در منطقه زیر صحرای آفریقا و نیز حدود 30 میلیون نفر دیگر را در مناطق شمال افریقا، آسیا و جنوب آمریكا مبتلا ساخته است.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌هایی نظیر لیشمانیا، جذام، شیستوزوما، كرم گینه، شاگاس، تراخم و فیلاریا كه معمولا فقیرترین اقشار كشورها را دچار می‌سازند، بیماری‌های از یاد رفته هستند، اما با این حال سالانه عده قابل توجهی از مردم كشورهای مختلف را مبتلا می‌كنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماری شیستوزوما با مرگ و میر و ناتوانی زیاد همراه است. این بیماری در سال 2002 میلادی حدود 200 هزار قربانی گرفت و محاسبات نشان می‌دهد كه میلیون‌ها نفر نیز طی چند سال اخیر به نوع حاد این بیماری مبتلا شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات بالینی این بیماری شامل التهاب بافت‌ها در نتیجه تخم‌گذاری كرم‌های ماده است. برخی از عوارض این بیماری شامل بروز خون در ادرار، ضایعات كلیوی، سرطان مثانه و نارسایی كبدی هستند. انسان سالم در صورت تماس با آب‌های آلوده به انگل این بیماری، به آن مبتلا می‌شود.طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، متاسفانه شركت‌های معتبر داروسازی در سال‌های اخیر تحقیقات درخوری را برای كشف داروهای جدید و موثر علیه این بیماری انجام نداده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha