این پرتو‌ها می‌تواند آسیب جدی به چشم وارد کند از جمله آسیب‌ در قرنیه، شبکه و در بلند مدت ایجاد آب مروارید از جمله مشکلاتی است که فرد با آن روبرو می‌شود

روش ساده تشخیص عینک آفتابی استاندارد را بشناسیم
سلامت نیوز : دکتر محمد علیها، رئیس جامعه اپتومتری در گفتگو با سینانیوز با اشاره به تاثیرات منفی پرتوهای ماوراء بنفش بر چشم بیان کرد: «این پرتو‌ها می‌تواند آسیب جدی به چشم وارد کند از جمله آسیب‌ در قرنیه، شبکه و در بلند مدت ایجاد آب مروارید از جمله مشکلاتی است که فرد با آن روبرو می‌شود.»

اشعه ماورای بنفش باعث می‌شود سطح قرنیه و ملتحمه زخم شده و در آن سوختگی ایجاد شود. در نتیجه چشم فرد دچار درد، سوزش و ناراحتی خواهد شد. وی ادامه داد: «همچنین ایجاد خیرگی به دلیل ورود بیش از اندازه نور به داخل چشم نیز باعث مختل شدن عملکرد سیستم بینایی فرد می‌شود لذا استفاده از عینک افتابی مناسب و استاندارد در جلوگیری از بروز این مشکلات بسیار تاثیر گذار است.»تابش مستقیم اشعه ماورای بنفش و بازتابی که از مناطق مختلف دارد، باعث می‌شود ملتحمه و قرنیه تحت تاثیر قرار بگیرند و دچار عوارضی مانند بیماری ناخنک شوند. ناخنک چشم یک بافت اضافی دارای عروق است که در ناحیه سفیدی چشم در مجاورت قرنیه (بخش رنگی چشم) به وجود می‌آید. ناخنک، شایع‌ترین عارضه چشمی پس از آب مروارید است.

در مراحل اولیه که ضایعه کوچک است و روی قرنیه چشم را نگرفته است، علائم بیماری نیز خفیف می‌باشد، ولی به تدریج باعث خارش، سوزش و قرمزی چشم شده و در موارد پیشرفته‌تر، بیماری ناخنک سبب تاری دید در بیمار می‌شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه عینک آفتابی استاندارد را از تقلبی تشخیص دهیم گفت: «تشخیص عینک آفتابی سه راه دارد، اولین روش به اطلاعات کافی فرد از عینک آفتابی بستگی دارد و در مرحله دوم شناسنامه عینک بسیار حائز اهمیت است تا از اصل بودن آن مطمئن شویم.»رئیس جامعه اپتومتری ادامه داد: «همچنین تست‌های ساده تری برای تشخیص این موضوع وجود دارد به عنوان مثال ساده‌ترین راه برای عینک آفتابی این است که اگر از داخل عینک خط سرامیک را نگاه کنید طوری که با حرکت عینک، موجی روی خط ایجاد نشود مبنی بر استاندارد بودن عینک است اما اگر با تکان دادن عینک حرکت ظاهری خط به هم خورده و موج ایجاد شود می‌توان گفت که عینک استاندارد نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha