سلامت نیوز : علی حیدری با اعلام خبر فوق اظهارداشت: بیشترین فعالیت پزشکان ایرانی مستقر در درمانگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در روز نیمه شعبان درمان‌های سرپایی بوده است.

حیدری با اعلام خبر ویزیت بیش از 17 هزار زائر در ایام نیمه شعبان گفت: جمعیت هلال ایران برای ارائه خدمات به زائران اباعبدلله حسین (ع) در نیمه شعبان اقدام به استقرار 2 چادر پزشکی کرده بود که در این چادرها یک تیم 60 نفره شامل پزشک و پرستار به خدمات‌رسانی مشغول بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه افراد به دلیل پیاده‌روی‌های بسیاری که انجام می‌دهند با دردهای عضلانی و اسکلتی به این چادرها مراجعه و داروهای مسکن می‌گرفتند، افزود: خدمات درمانی در این چادرها به شکل شبانه‌روزی به زائران ایرانی و غیرایرانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه محل استقرار این مراکز در 2 نقطه مهم و پر ازدحام شهر کربلا در دسترس بود و زائران ایرانی و غیرایرانی در هر شرایطی و با احساس هر درد و مشاهده هر نوع زخمی، می‌توانستند برای مداوا به این درمانگاه‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: استقبال از این فعالیت انساندوستانه به قدری بود که جلوی چادرها ازدحام شدیدی بود و بعضاً برای اخذ برخی زائران در صف می‌ایستادند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین از بازدید برخی مسئولان بلندپایه عراقی از چادرهای جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در روزهای ارائه خدمات در چادرهای جمعیت هلال احمر در کربلا استاندار کربلا و نیز مسئولان تولیت آستان مقدس اباعبدالله (ع) از محل چادرها و روند خدمت رسانی به زائران بازدید کردند.

حیدری همچنین از نجات جان یک زائر عراقی توسط پزشکان ایرانی مستقر در چادرها خبر داد و افزود: در روز جمعه یک زائر عراقی نیز به دلیل گرمازدگی به کما رفته بود که در چادر هلال احمر ایران در کربلای معلا احیا شد.

وی در پاسخ به این سوال که اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی در ماه مبارک رمضان به چه صورت خواهد بود، پاسخ داد: در خصوص اعزام گروه‌های پزشکی به عتبات در ماه مبارک رمضان تابع سازمان حج هستیم اگر سازمان در این ماه زائر اعزام کند ما نیز موظفیم کادر درمانی مورد نظر را تأمین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha