حسن هویدا، رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت نسبت به تخلفات انجام شده در روند برگزاری انتخابات این انجمن اعتراص کرد.

سلامت نیوز : متن نامه، رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران خطاب به وزیر بهداشت به این شرح است:

خواهر گرامی سر کار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند مطابق اساسنامه انجمن پزشکان عمومی، برگزاری انتخابات بر عهده هیئت مدیره انجمن بود و به منظور ایجاد فرصت برابر برای همه کاندیداهای هیئت مدیره با انتخاب افرادی بی‌طرف به عنوان هیئت اجرایی، برای برگزاری انتخابات برنامه‌ریزی کرد.

از آنجایی که برابر اساسنامه مقرر شده بود تا فقط اعضای انجمن به عنوان رای دهنده در انتخابات شرکت کنند، لذا هیئت اجرایی لیست اعضای انجمن را بر اساس شماره نظام پزشکی آماده کرده بود تا مراجعان با ارائه کارت نظام پزشکی و احراز هویت در صورتی که جزء لیست اعضا باشند، با تکمیل مشخصات و امضا در لیست جداگانه‌ای، کارت ورود به مجمع را دریافت کرده، سپس با ارائه این کارت به موقری، نماینده وزارت بهداشت تعرفه اخذ رای را دریافت و پس از تکمیل مشخصات در بالای تعرفه، ضمن ارائه آن به صندوق اخذ رای، قسمت دوم تعرفه را با ذکر نام منتخبان خود به صندوق بیندازند.

در بدو ورود مراجعان، به دلیل ازدحام زیاد افرادی که از نقاط مختلف کشور تشریف آورده بودند و به یکباره چندین اتوبوس با هم رسیدند!!! برای ارج نهادن به ایشان و تکریم به ارباب رجوع، همه افراد صرفنظر از عضویت انجمن و حتی بدون احراز هویت پزشکی وارد سالن شدند تا کم‌کم برای دریافت کارت و تعرفه مراجعه کنند.

در سالن ئکتر عامری، انتخاب هیئت رئیسه مجمع را مطابق قانون تجارت و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن، طرح کرد و بدون اخذ رای و با قیام و قعود و کف زدن به عنوان تایید، افرادی به عنوان هیئت رئیسه مجمع تعیین شدند.

(که فیلم آن موجود است)ایرادهایی به این موضوع وارد است: از جمله اینکه چون بررسی در مورد حاضران در سالن صورت نگرفته بود حتی احتمال حضور غیر پزشک نیز در سالن متصور بود.

همچنین تعداد حاضران در سالن مشخص نبود و رای‌گیری به صورت قیام و قعود صورت گرفت، بنابر این شبهه در خصوص موافقت اکثریت حاضر، صرفنظر عضویت در مجمع، نیز به طور جدی مطرح است.

پس از آن هیئت رئیسه فوق به جای پرداختن به وظایفی که یک هیئت رئیسه قانونی در مجمع باید عهده‌دار باشد، محل هیئت رئیسه را ترک و وارد حیطه کار اجرا شدند و حتی دو نفر از ایشان در محل صدور کارت مجمع مستقر شدند و با افزودن 9 لیست به لیست اعضای مجمع و با حذف فرآیند احراز هویت افراد، کارت مجمع را برای اخذ تعرفه رای به مراجعان ارائه می‌کردند.

با این اوصاف هر چند همه این اتفاقات شبهات قانونی زیادی به همراه داشت، اما هیئت مدیره انجمن و هیئت اجرای منتخب ایشان به منظور حفظ آرامش مجمع و جلوگیری از تنش‌ها و چالش‌ها، اجباراً و با توجه به اظهار نظر اکید عامری همه امور اجرا به هیئت رئیسه چهار نفره فوق واگذار کردند.

و نهایتاً پس از اخذ رای، در زمان شمارش آرا نیز اجازه ورود به هیئت اجرایی منتخب هیئت مدیره به محل شمارش آرا داده نشد و حتی یکی از اعضای هیئت رئیسه فوق به عنوان اعتراض به تخلفات عدیده، محل را ترک و در روند شمارش آرا و تدوین و امضاء صورتجلسات نیز حاضر نبود.

بر اساس مستندات موجود تعداد 736 نفر پس از ثبت‌نام و امضاء کارت مجمع دریافت کرده‌اند و چهار نفر نیز در آخرین لحظه در سالن شمارش آرا و قبل از باز شدن صندوق، کارت مجمع ایشان توسط هیئت رئیسه فوق‌الذکر صادر و رای دادند.

بنابر این 740 نفر کارت مجمع دریافت کرده‌اند، حال آنکه 1109 تعرفه اخذ رای در صندوق شمارش شده است، بنابراین با توجه به آنکه بیش از یک سوم آرای اخذ شده دارای ابهام بوده و لیست این رای دهندگان ثبت نشده است، بنابر این آرا کاملا! مخدوش تلقی می‌شود.

خواهشمند است با توجه به مراتب فوق‌الذکر، نسبت به بررسی موضوع بر اساس مقررات مجمع، و مستندات موجود دستور لازم صادر فرمایید.

منبع : فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha