سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در جمع بازرسان واحدهای تابعه دانشگاه با اشاره به اینکه باید ارزیابی عملکرد دقیق، شاخص محور و بر اساس اولویت‌ها انجام پذیرد، اظهارداشت: نقش دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات از دیدگاه من در دانشگاه و سایر دوایر دولتی، بسیار مهم است که با عملکرد صحیح می‌تواند سبب رفع بسیاری از ناملایمات و مشکلات موجود شده و نقشه خوبی را برای اعمال تغییر و تحولات در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا بتوانند موجب تعالی و پیشرفت سازمان شوند.

وی با اشاره به افزایش سطح مطالبات مردم نسبت به گذشته و پیگیری و پاسخگویی مناسب دانشگاه به شکایات واصله گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در صورت وصول کوچکترین شکایتی تا آخرین مرحله پیگیری می‌شود تا مبادا به مردم اجحاف شود.

ابوالقاسمی افزود: ما به دنبال کسب محبوبیت برای خود نیستیم بلکه در پی احقاق حقوق مردم هستیم تا حقی تضییع نشده و ظلمی روا نشود. در سال گذشته دفتر بازرسی کارهای خوبی داشت که امیدواریم در سال آتی نیز کارنامه خوبی در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ارزیابی عملکرد را کاری علمی و کارشناسی برشمرد و گفت: ارزیابی عملکرد باید دقیق، شاخص محور و براساس اولویت‌ها انجام پذیرد و این ارزیابی باید ناظر بر شاخص‌هایی باشد که به‌طور دقیق تعیین شدند و بر اساس این شاخص‌ها عمل می‌شود و امیدوارم این کار نهادینه شده، دوره‌های آن لحاظ شود و شما در این امر توفیق یابید.

ابوالقاسمی به بازرسان مراکز تابعه خاطرنشان کرد: شما به عنوان چشم و گوش دانشگاه در مراکز تابعه عمل می‌کنید و این مایه افتخار است که دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نحو مطلوبی پاسخگوی شکایات مردمی است و از تضییع حقوق مردم جلوگیری می‌کند. 

در ادامه این نشست «بزرگ مقام» قائم مقام اداره کل بازرسی وزارت بهداشت اظهار داشت: برنامه‌های لازم درخصوص ارزیابی عملکرد باید با مشارکت همه نیروی انسانی شاغل در دانشگاه تدوین شده، اهداف تعیین و وظایف تک تک افراد به‌صورت قابل سنجش و اندازه گیری تعیین شود.

وی عملیاتی کردن ارزیابی عملکرد را کاری بس دشوار برشمرد و خطاب به بازرسان مراکز گفت: به عنوان نیروهای شاخص این مجموعه علم و دانش خود را در ابعاد مختلف باید افزایش دهید تا در پاسخگویی دچار مشکل نشوید. اگر از هم اکنون کارهای آموزشی در این خصوص و توجیه همکاران واحدهای تابعه در سطوح مختلف و اطلاع رسانی خوب صورت گیرد این امر برای سال آینده عملیاتی خواهد شد.

بزرگ مقام خاطرنشان کرد: این مسئولیت بسیار سنگینی است که امیدوارم با همکاری همگی شما بتوانیم به نتیجه مطلوب رسیده و این دانشگاه الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

در ادامه نشست مسعود مسلمی فرد، مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با تبیین خط مشی بازرسی در مراکز تابعه دانشگاه،‌ ارزیابی عملکرد را یک بحث محوری در تمام سازمان‌ها برشمرد و با تاکید بر اینکه سیستم نظارتی دانشگاه نسبت به هیچ خطایی اغماض ندارد، خطاب به بازرسان گفت: اطلاعات خودتان را افزایش دهید زیرا هر چه اطلاعات دقیق تر و عمیق‌تر باشد نظارت بهتر صورت می‌گیرد در غیر این صورت با اطلاعات کم و ضعیف قطعاً نمی‌توان بازرسی در حد کلان داشت.

مسلمی فرد خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده بازرسان واحدهای تابعه، سفیرانی برای نظارت بر اجرای طرح ارزیابی عملکرد هستند و هیچ مسیری مانند حرکت در مسیر مدیریت عملکرد باعث توفیق یک سیستم نخواهد شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای ارزیابی عملکرد در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برنامه ریزی برای آغاز اجرای ارزیابی عملکرد در ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است و با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای بازرسان واحدهای تابعه و همچنین مدیران ستادی سعی داریم زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی کردن این طرح مهم را فراهم کنیم و امیدوارم با همکاری شما پیشرو در سال‌های آتی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha