سلامت نیوز : محققان هلندی در تحقیقات خود دریافتند: ارتباطی بین مصرف کافئین در دوره بارداری با مشکلات رفتاری کودکان در زندگی آینده آنها وجود ندارد.

محققان دانشگاه تیلبرگ در هلند تحقیقات خود را روز تعدادی از زنان در هفته شانزدهم بارداری انجام دادند و از آنها درباره مواد غذایی که در طول دوره بارداری مصرف می کنند و آیا اینکه نوشیدنیهای حاوی کافئین نظیر قهوه، چای یا کولا مصرف می‌کنند، سوال کردند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان بعد از ۵ یا ۶ ساله شدن کودکان از مادران و معلم های آنها سوال کردند که رفتار این کودکان چگونه است و روشن شد که ارتباطی بین مصرف کافئین و مشکلات رفتاری یا اجتماعی کودکان وجود ندارد. این تحقیقات از 8200 مادر و 3439 کودک انجام شد.

اما با این حال محققان گفتند: هنوز دادن یک جمع بندی بر اساس این تحقیقات به ویژه درباره سالم بودن مصرف کافئین در دوره بارداری و حتی درباره رفتار کودکان زود است.این گزارش به تحقیقات دیگری اشاره کرد که از خطرات کافئین در طول بارداری حکایت داشت که باعث سقط جنین یا ضعف رشد جنین می‌شود؛ امری که نیاز به تحقیقات بیشتر پیش از هرگونه نتیجه گیری را ایجاب می‌کند زیرا چه بسا تاثیر منفی بر جنین داشته باشد که هنوز محققان نتوانسته اند از آن آگاه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha