وزیر بهداشت با اشاره به مصوبه دولت برای پوشش بیمه‌ای بیش از 200 قلم از داروهای بیماران صعب‌العلاج و خاص، گفت: دستورالعمل بیمه‌ شدن این داروها را آماده و به دولت ارسال كرده‌ایم اما پوشش بیمه‌ای داروها دست وزارت بهداشت نیست.

سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اشاره به مصوبه دولت برای پوشش بیمه‌ای بیش از 200 قلم از داروهای بیماران صعب‌العلاج و خاص، گفت: دستورالعمل بیمه‌ شدن این داروها را آماده و به دولت ارسال كرده‌ایم اما پوشش بیمه‌ای داروها دست وزارت بهداشت نیست.

دكتر مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: پوشش بیمه‌ای این 200 قلم دارو مصوبه دولت را دارد اما هنوز انجام نشده است.وزیر بهداشت گفت: دستورالعمل‌های مربوط به پوشش بیمه‌ای این 200 قلم دارو از سوی وزارت بهداشت آماده و به دولت ارایه شده است اما تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن با وزارت بهداشت نیست.دستجردی در پاسخ به این سوال ایسنا كه آیا می‌توان امیدوار بود این 200 قلم دارو امسال تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: پوشش بیمه‌ای این داروها مصوبه دولت را دارد و باید حتما امسال انجام شود، تصویب به تنهایی كفایت نمی‌كند.

وی درباره اقدامات كارشناسی برای بیمه شدن این داروها، گفت: اگر انجام مراحل كارشناسی به دست زمان سپرده شود ممكن است كارشناسی‌ها به این زودی در آن سازمان مربوطه یا شورای عالی بیمه صورت نگیرد. این كار یك عزم و همت می‌خواهد تا زودتر انجام شود.وزیر بهداشت پیش از این به ایسنا گفته بود كه از 200 قلم داروهای بیماران خاص و صعب العلاج كه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، 50 مورد مربوط به داروهای ضدسرطان، سه مورد داروهای روانپزشكی، اعصاب و افسردگی، 3 مورد داروهای درمان بیماران تالاسمی، سه مورد داروهای درمان هموفیلی، چهار مورد داروهای درمان نازایی، دو مورد داروهای درمان نارسایی كلیه، دو مورد داروهای درمان چشم، سه مورد داروهای درمان بیماری‌های ریوی، دو مورد داروهای بیماری‌های قلبی، دو مورد داروهای بیماری‌های كبدی، دو مورد داروهای ارتوپدی، یك مورد داروهای درمان پوستی می‌شود. در مجموع تعداد زیادی از داروهای بیماران صعب‌ العلاج تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha