سلامت نیوز : رسانه‌های بین‌المللی اعلام كردند پس از دو دهه بار دیگر "اجلاس مهم جهانی ایدز" در ایالات متحده برگزار می‌شود.

كارشناسان و متخصصان برجسته امیدوارند در این اجلاس، راهكارهای موثر برای پایان دادن به اپیدمی 30 ساله ایدز از طریق دستیابی به پیشرفت‌های مهم در عرصه درمان، آزمایش و پیشگیری مورد ارزیابی و بحث و مذاكره قرار بگیرند. این اجلاس قرار است هفته آینده در آمریكا برگزار شود.در حال حاضر یك روش درمانی قطعی برای معالجه ایدز هنوز هدفی در دوردست به نظر می‌رسد اما تاكنون درمان‌های دارویی و پیشرفت‌های دیگری در این زمینه صورت گرفته كه امیدها را برای دستیابی به شیوه‌ای موثر برای متوقف ساختن این ویروس در آینده، افزایش می‌دهد. با این حال آنتونی فائوچی، كارشناس برجسته ایدز و رییس انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در این باره تاكید دارد: اكنون یقین داریم كه حتی بدون یك درمان قطعی هم می‌توانیم با احتیاط‌های لازم به این همه‌گیری پایان دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ كنفرانس بین‌المللی ایدز هر دو سال یكبار در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و اكنون پس از دو دهه دوباره محل برگزاری این اجلاس مهم به امریكا بازگشته است.سازمان جهانی بهداشت نیز قرار است در این كنفرانس جهانی دستورالعمل‌های جدیدی را در ارتباط با استفاده از داروهای ایدز به عنوان ابزار پیشگیری كه در مطالعات اخیر نسبتا موفق بوده است، ارائه نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha