سلامت نیوز : یک گروه از محققان آمریکایی موفق شدند تا تغییرات بیوشیمیایی ترکیبات طبیعی مغز استخوان را که حدود 25 سال پیش از ابتلا به یک نوع نادر از بیماری آلزایمر و ظهور علائم آن بروز می کند، شناسایی کنند.

محققان گفتند: تغییرات بیوشیمیایی در افراد در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر به خاطر عوامل ‍ژنتیکی، بسیار زودهنگام بروز می کند.به گفته محققان، این تغییرات بیوشیمیایی بسیار پیش از ظهور علائم بیماری آلزایمر شامل پس رفت توان و قدرت حافظه در کنار مشکلات ذهنی و اختلال عملکردهای مغز آغاز می شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این محققان تاکید کردند شماری از تغییرات و اختلالات ژنتیکی باعث ابتلا به یک نوع نادر از آلزایمر می شود که تنها یک درصد مجموع میانگین ابتلا به بیماری آلزایمر را شامل می شود و علائم آن در سن سی سالگی آغاز می گردد.

این تحقیقات همچنین نشان داد: افراد دچار اختلالات ‍ژنتیکی به میزان 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این نوع نادر از آلزایمر درمقایسه با افراد سالم قرار دارند.بیمارى آلزایمر در واقع مشکلى مغزى است. آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتى راه بازگشت به خانه را فراموش      می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha