یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 52554
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با عنوان این مطلب که مردم توان پرداخت افزایش هزینه های سلامت را ندارند، تاکید کرد: البته مردم باید بدانند که سوبسید درمان را جامعه پزشکی پرداخت می کند.

مهر: دکتر عابد فتاحی در گفتگو با مهر اظهارداشت: وقتی واقع بینانه به مسائل نگاه می کنیم، می بینیم که قیمتها بالا رفته و نرخ تورم در کشور زیاد است. اما نکته مهمتر این است که نرخ تورم در حوزه سلامت همواره 10 تا 15 درصد از نرخ تورم عمومی در جامعه بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت را برای مردم می خواهیم، تصریح کرد: مردم باید بدانند که سوبسید بخش درمان را جامعه پزشکی و کادر درمانی می دهند.

فتاحی با اشاره به پیشنهاد 25 درصدی وزارت بهداشت و 30 درصدی سازمان نظام پزشکی برای افزایش تعرفه های سال 91، افزود: متاسفانه بخش زیادی از جامعه همین افزایش 20 درصدی تعرفه های خدمات درمانی را نمی تواند پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی از آزمایشگاههای بخش خصوصی بسته شده اند چون نمی توانند با این قیمتها تجهیزات مورد نیاز خودشان را بخرند.

وی برای برون رفت از وضعیت موجود، به دولت پیشنهاد داد تا بیمه ها به وزارت بهداشت واگذار شود.

فتاحی گفت: خدمات درمانی را وزارت بهداشت می دهد اما پول در وزارتخانه دیگری است. بنابراین بهتر است که سازمانهای بیمه گر به وزارت بهداشت واگذار شوند تا پول بیمه ها نیز در محلی که خدمات ارائه می شود، هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha