یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 52559

آنچه ورزش شنا در سراسر دنیا زیرپوشش قرار می دهد، طیف وسیعی از اقشار مردم علاقه‌مند به ورزش و تحرك جسمانی است.

فواید شنا كردن
سلامت نیوز : آنچه ورزش شنا در سراسر دنیا زیرپوشش قرار می دهد، طیف وسیعی از اقشار مردم علاقه‌مند به ورزش و تحرك جسمانی است.
به گزارش فرهنگ اشتی آنلاین به نقل از بیتوته، عده ای از مردم به ورزش علاقه‌مندند اما وقتی به یاد كوفتگی عضلانی ناشی از ورزش می افتند، از انجام آن منصرف می شوند و اصولاً علاقه ای به جنبش توأم با تعرق زیاد و كوفتگی عضلانی ندارند. آنچه به این افراد توصیه می شود" ورزش در آب" است .چرا كه به دور از تعرق زیاد می توانند نشاط و شادی ناشی از تحرك جسمانی را به دست آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهنگ آشتی ؛ ورزش در آب را می توان به ورزشكاران و كسانی كه در سطح بالایی از آمادگی جسمانی هستند نیز توصیه كرد. شنا را می توان به كسانی توصیه كرد كه پس از بهبودی نسبی از آسیب های فیزیكی ممكن است تا مدتها از انجام دیگر تمرینات محروم شده چرا كه از این طریق می توانند دوره درمان را سریع تر پیش برده و بهبودی حاصل كنند.زنان باردار از جمله افرادی هستند كه همواره در جست‌وجوی ورزشی ملایم و مطلوب برای گذران این دوران هستند. هر چند كه بسیاری از نرمش‌ها و ورزشهای سبك ویژه این دوران از سوی متخصصان معرفی شده است، اما آنچه به این افراد در سراسر دنیا توصیه می شود، ورزش در آب و انجام حركات ملایم در آن است. ورزش در آب علاوه بر آن كه شادی و نشاط بودن در آب را با خود دارد، سستی و كسلی ناشی از وزن زیاد در این دوران را به در كرده، می تواند سبب بهبود وضعیت جسمانی در این قبیل افراد شود یك آمادگی جسمانی خوب، مادر را در تحمل وزن رو به رشد جنین یاری داده، می تواند با تقویت عضلات كمر و شكم، یك زایمان خوب و سالم را به ارمغان آورد.

 همچنین در دوران پس از زایمان، در برگشت عضلات به وضع اولیه قبل از زایمان بسیار موثر خواهد بود.شنا برای كسانی كه اضافه وزن دارند، ورزش فوق العاده مفیدی است چرا كه این ورزش به دلیل هوازی بودن در سوختن كالری‌های اضافی كه می تواند منجر به اضافه وزن شود تأثیر مطلوبی دارد. این ورزش می تواند تأثیری عمده در كم كردن استرس‌ها داشته باشد. خاصیت ماساژ دهندگی آب آرامش خاطر و تمدد اعصاب را به انسان برمی گرداند. این ورزش به همه كسانی كه علاقه مند به بهبود وضعیت روحی و جسمی خود هستند، صرف‌نظر از سن، سابقه آمادگی جسمانی و یا بیماری كه دارند توصیه می شود. آنچه در این مورد به افرادی كه به نوعی مشكل پزشكی عمده ای دارند، توصیه می شود مشورت با پزشك و رعایت برخی توصیه ها پیرامون عدم انجام حركات خطرناك در مورد هر بیماری است.این ورزش بیشتر قسمت بالاتنه را درگیر فعالیت می كند. ماهیچه های كوچك بازوها در اثر ورزش شنا نسبت به ماهیچه‌های بزرگ‌تر پا بیشتر به حركت گرفته‌می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha