سلامت نیوز: در نشست تنظیم خانواده در لندن، شرکت کنندگان وعده دادند که با کمک های مالی خود، دسترسی ۱۲۰ میلیون زن و دختر در کشورهای فقیر به امکانات تنظیم خانواده و وسایل جلوگیری از بارداری را امکان پذیر کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، در این نشست که به میزبانی اداره توسعه بین المللی دولت بریتانیا و بنیاد بیل و ملیندا گیتس با هدف "جبران بیش از دو دهه غفلت از تنظیم خانواده" برگزار می شود، بیش از ۲۰ کشور ثروتمند و در حال توسعه وعده داده اند که برای تقویت حقوق زنان و دسترسی آسان تر آنها به وسایل جلوگیری از بارداری کمک کنند.

تامین وسایل جلوگیری از بارداری به ۱۲۰ میلیون زن، هزینه ای حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار خواهد داشت.

اندرو میچل، سخنگوی اداره توسعه بین المللی بریتانیا، این تعهد را نقطه عطفی در این زمینه دانست و گفت: "بر اساس تعهدی که در این نشست اعلام شد، از زنان حمایت می شود تا آزادانه تصمیم بگیرند که کی و چندبار می خواهند بچه دار شوند."

بر اساس توافقات انجام شده و تعهداتی که از سوی کشورهای شرکت کننده صورت گرفته، تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲۰ میلیون زن و دختر در کشورهای فقیر و در حال توسعه به برنامه های داوطلبانه تنظیم خانواده دسترسی خواهند داشت.

اندرو میچل این برنامه را عمدتا برای دختران و زنان بسیار فقیر دانست و گفت که این برنامه زندگی آنها هم اکنون و برای نسل های بعدی تغییر خواهد داد.

به گفته او این برنامه "دسترسی میلیون ها زن و دختر در کشورهای بسیار فقیر به وسایل جلوگیری از بارداری را امکان پذیر می کند، چیزی که زنان در کشورهای توسعه یافته امری بدیهی می دانند. این دسترسی، جان میلیون ها نفر را نجات خواهد داد و به زنان و دختران اجازه می دهد که خود، برای آینده خود تصمیم بگیرند."

بر اساس تعهداتی که امروز در نشست تنظیم خانواده در لندن صورت گرفت، تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰ هزار زن کمتر در اثر حاملگی و زایمان جان خود را از دست خواهند داد، بیش از ۱۱۰ میلیون نفر دچار بارداری ناخواسته نخواهند شد.

بیش از ۵۰ میلیون سقط جنین کمتر، و حدود سه میلیون مرگ کمتر نوزادان در سال اول زندگی، از دیگر نتایج کمک های مالی وعده داده شده در این نشست خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha