اگر در زمینه اعتباربخشی خوب كاركنیم، ظرف سه سال به كشورهایی همچون مالزی، هند ، لبنان و مصرخواهیم رسید/ در زمینه برگزاری دوره های آموزشی مشترک و پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی با هند موافقت نامه ای امضاء کردیم.

سلامت نیوز : عضو کمیته حاکمیت بالینی وزارت بهداشت گفت: پیش بینی من این است که تا سه سال دیگر استانداردهای اعتبار بخشی در بیمارستان‌ها پیاده سازی می‌شود.

رضا تویسرکان منش در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اگر در زمینه اعتباربخشی خوب كاركنیم، ظرف سه سال به كشورهایی همچون مالزی، هند ، لبنان و مصرخواهیم رسید. وی در مورد امضاء تفاهم نامه اعتبار بخشی ایران با مالزی، هند و لبنان گفت: این تفاهم نامه‌ها به منظور استفاده از تجارب موفق در زمینه مدیریت سلامت و اعتباربخشی با کشورهایی که در این علم پیشرو بودند و تمایل به همکاری با ایران داشتند امضاء شد.

این عضو کمیته حاکمیت بالینی وزارت بهداشت تصریح کرد: از همین رو در زمینه برگزاری دوره های آموزشی مشترک و پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی با هند موافقت نامه ای امضاء کردیم. تویسرکان منش با اشاره به اینکه امضاء تفاهم نامه با لبنان نیز در زمینه آموزش، مشاوره و استقرار سنجش استانداردهای اعتباربخشی است، افزود: با دانشگاه ملی مالزی نیز موافقت نامه ای در زمینه اقتصاد سلامت داشتیم که یکی از مقوله های بسیار مهم، علم مدیریت بیمارستانی است.

وی در مورد چگونگی برگزاری دوره های آموزشی مشترک با این کشورها گفت: اولین دوره آموزشی با همکاری لبنان بعد از کنگره بین المللی اعتباربخشی برگزار شد. عضو کمیته حاکمیت بالینی وزارت بهداشت ادامه داد: دوره آموزشی بعدی حدود 40روز دیگر با همکاری مرکز ملی اعتباربخشی هند در ایران برگزار می شود. تویسرکان منش با بیان اینکه بیشتر تمایل داریم برای شرکت بیشتر دوستان ، دوره های آموزشی در داخل کشور برگزار شود افزود: بازدید کارشناسان ایرانی از بیمارستان های موفق نیز با این کشورها مورد توافق قرارگرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha