سلامت نیوز :  'سیدمصطفی عمادی' روز یكشنبه در نشست خبری كه در محل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اقدامات معاونت رفاه را در حوزه های بیمه، سلامت، كودكان، زنان سرپرست خانوار و برخی حوزه های دیگر تشریح كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی مشاركت در تدوین اساسنامه بیمه سلامت را از اقدامات این معاونت ذكر كرد و گفت: اساسنامه بیمه سلامت تدوین و در هیات دولت تصویب و سپس به شورای نگهبان فرستاده شد. ابلاغ نهایی این مهم انجام شده و بزودی طبق برنامه پنجم از سوی دولت برای اجرا ابلاغ می شود.

** زنان سرپرست خانوار

عمادی گفت: سال گذشته 300هزار زن سرپرست خانوار در مناطق شهری و 174 هزار زن در مناطق روستایی كشور تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

به گفته ی وی، حق بیمه كارفرمایی برای زنان سرپرست خانوار از سوی دولت پرداخت می شود. مدت زمان اجرایی شدن این نوع بیمه در مناطق روستایی پنج سال و در مناطق شهری 2 سال است.

** همایش هایی كه امسال برگزار می شود

عمادی اظهار داشت: برای نخستین بار در سال جاری همایش فضای مجازی و آسیب های اجتماعی در كشور برگزار می شود .

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین از برگزاری سومین همایش ارتقای امنیت غذایی در نیمه دوم امسال خبر داد.

** تامین غذا برای كودكان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر اینكه این معاونت تامین یك وعده غذای گرم برای كودكان را مدیریت می كند، ادامه داد: هم اكنون 150 هزار كودك در هفت هزار مركز از یك وعده غذای گرم برخوردار می شوند.

وی با بیان اینكه بودجه این طرح در سال گذشته 11 میلیارد تومان بود، در ادامه بیان داشت: همچنین توزیع غذا برای كودكان زیر 6 سال در مناطق محروم كشور از جمله اقدامات این معاونت بوده است و هم اكنون 200 هزار كودك تحت پوشش این طرح قرار دارند.

** زنان باردار

وی با اشاره به حمایت از زنان باردار كشور گفت: معاونت امور رفاه اجتماعی كشور برنامه ای برای حمایت از زنان باردار نیازمند تدوین كرده است كه به موجب این طرح این دسته از زنان تحت پوشش حمایت قرار خواهند گرفت.

**حمایت از معلولان

وی با تاكیدبراینكه معاونت امور رفاه اجتماعی بازنگری قانون حمایت از حقوق معلولان را انجام داد، افزود: هم اكنون بر طبق استانداردهای جهانی نظیر سایر كشورها سه درصد افراد جامعه دچار معلولیت هستند.

** بیمه زنان خانه دار

عمادی در خصوص بیمه زنان خانه دار گفت: هنوز این نوع بیمه در كشور اجرایی نشده است ، زیرا كارفرمایی در این خصوص وجود ندارد .

وی در پایان با اشاره به تعاملات بین المللی بخش رفاه یادآور شد: معاونت امور رفاه اجتماعی همكاری خوبی با سازمان ملل و یونیسف تحت برنامه های پنج ساله دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha