سلامت نیوز :قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: اقدامات مهمی برای جلوگیری از مصرف انواع مواد مخدر در کشور آغاز شده و قانون برای مقابله با مواد مخدر صنعتی، مجازات سختی را برای حمل، قاچاق و مصرف این مواد در نظر گرفته است.

طه طاهری با بیان این مطلب گفت: قانون جدید مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با مواد مخدر صنعتی، مجازات سختی را برای حمل، قاچاق و مصرف این مواد در نظر گرفته است که امیدواریم بتوانیم با این قوانین مصرف مواد مخدر به‌ویژه مواد صنعتی که مانند یک غده سرطانی شکل گرفته است را به حداقل برسانیم. وی افزود: یکی از علل اصلی تغییر گرایش مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی این بود که در قانون قبلی، به این موارد اشاره‌ای نشده بود و از سوی دیگر مباحث روانی و تبلیغات انجام شده بیانگر عدم اعتیادآوری این مواد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در کشور ما با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، مصرف‌کنندگانی نیز وجود دارند که باید تلاش شود بازار مصرف مواد مخدر بیش از پیش کاهش یابد. طاهری با اشاره به جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان که به ریاست استاندار کرمان برگزار شد، اظهار کرد: بررسی عملکرد سال گذشته این شورا در استان، پیگیری برای تکمیل ساخت مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان پرخطر و بررسی لزوم تشکیل سه مرکز در جنوب استان از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

وی بیان کرد: علی‌رغم اعطای اعتبارات برای ساخت اردوگاه ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر (محل نگهداری محکومان مواد مخدر در شرایط سخت و خاص) به سازمان زندان‌ها، کار در این استان با کندی بسیار مواجه است و این در حالی است که در چهار استان دیگر کشور در حال افتتاح این اردوگاه‌ها هستیم و متاسفانه در کرمان با تاخیر بسیاری مواجهیم و این غیر قابل قبول است. این مقام مسئول در ستاد با بیان اینکه به‌زودی تمهیداتی برای برخورد با علل تاخیر و همچنین تسریع در تکمیل و آماده‌سازی اردوگاه مذکور اتخاذ خواهد شد، افزود: این تاخیر باعث شده است اقدامات نیروی انتظامی برای جمع‌آوری قاچاقچیان در استان کرمان با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: امیداواریم پیمانکار مربوطه با درک شرایط کشور در حوزه اعتیاد، این عقب‌ماندگی را جبران کند. طاهری در پایان اظهار داشت: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر که در حال ساخت و تکمیل است تا ۲ ماه آینده افتتاح می‌شود و در آن معتادان متجاهر تحت پوشش درمان قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha