دکتر کریگ نیدربرگر، استاد سرپرست ارولوژی در دانشگاه ایلنویز و کالج پزشکی ‌شیکاگو، درپاسخ به این سؤال گفت: « درمطالعات قبلی‌ جواب روشنی به این سؤال داده نشده است، زیرا پیش از این اندازه گیری فشاری که صندلی های دوچرخه بر آلت تناسلی مردان وارد می‌ کردند برای محققان ممکن نبوده است.

سلامت نیوز: دکتر کریگ نیدربرگر، استاد سرپرست ارولوژی در دانشگاه ایلنویز و کالج پزشکی ‌شیکاگو، درپاسخ به این سؤال گفت: « درمطالعات قبلی‌ جواب روشنی به این سؤال داده نشده است، زیرا پیش از این اندازه گیری فشاری که صندلی های دوچرخه بر آلت تناسلی مردان وارد می‌ کردند برای محققان ممکن نبوده است. آنان حتی نمیتوانسته اند مشخص کنند که این فشار دقیقاً بر چه محلی وارد میشود. البته در برخی ‌از این مطالعات میزان فشار واردشده برصندلی دوچرخه اندازه گرفته شده بود اما واضح است که آنچه دوچرخه حس می‌کند از دغدغه ی ما خارج است».

دکتر نیدربرگر که استاد مهندسی در UIC نیزهست، همراه با همکارانش در زمینه های مهندسی، ارولوژی و رادیوگرافی ، به این منظور که میزان دقیق فشار دوچرخه سواری بر مردان را اندازه بگیرند، گروهی مطالعاتی تشکیل دادند. در این تحقیق داوطلبان در خیابان بر شش صندلی مختلف دوچرخه سواری می کردند و وسیله ای که طراحان، مهندسان، محققان و دانشجویان  UIC در اختراع آن سهیم بودند، داده ها را همزمان ضبط می کرد و نشان میداد.

این وسیله چهار حسگر داشت که به پوست بالای رگهای خونی متصل می شد و قادر بود میزان فشار وارده بر شریانی که خونرسانی به آلت تناسلی مردان را بر عهده داشت،اندازه بگیرد. حسگرهایی باریک و انعطاف پذیر، اطلاعات را به تجهیزاتی جمع و جور در کوله پشتی های دوچرخه سواران میفرستادند. داوطلبان به مدت پنج دقیقه بر شش نوع زین که برخی از آنها همان طرحهای کلاسیک را داشتند و بعضی دیگر طراحی مدرن، بافت و شکل متفاوت تر و راحتتری داشتند،دوچرخه سواری کردند.و یک رادیولوژیست با استفاده از التراسوند،میزان فشاری را که موجب قطع کامل خونرسانی میشد درهر داوطلب جداگانه اندازه می گرفت .به گفتۀ دکتر نیدربرگر این فشار در هر داوطلب متفاوت بوده است. وی افزود:«این صندلی ها برای راحتی بیشتر دوچرخه سواران طراحی شده اند اما دراینکه آنها برای  حفظ سلامت مردان مفید هستند هنوزجای تردید باقی است».

این تحقیق نشان دهندۀ تفاوت درمیزانِ فشارِ صندلی های گوناگون بر داوطلبان است. و این تفاوت به عادات نشستن آنها،آناتومی بدنشان و...بستگی دارد.طبق گفتۀ نیدربرگر«اکنون این سؤال پیش می آید که آیا میتوان یک طرح جهانیِ مناسب برای همۀ مردان در ساخت زین های دوچرخه ارائه داد»؟

منبع: مجله پزشکی مادر
   
       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha