سلامت نیوز : رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: تمامی آسیب‌های موجود در جامعه ناشی از عملکرد مدیران است در واقع تمامی آسیب‌ها از جمله افزایش طلاق، اعتیاد، تکدی‌گری، فرار از خانه و... ناشی از عدم کارایی و ناکارآمدی دستگاه‌ها و مدیران در ۳۰ سال گذشته است.

مرتضی طلایی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره طرح «تحکیم بنیاد خانواده، آموزش مهارتهای زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج»، اظهار کرد: ‌ این طرح در حال مطالعه در کمیسیون‌های مختلف است و بزودی برای تصویب به صحن علنی شورای شهر خواهد آمد. وی با بیان اینکه برای تقویت نهاد خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات عملی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: ‌در جهت تقویت خانواده به دنبال شناسایی ۱۰۰ نفر متخصص هستیم که با گذراندن دوره‌های آموزشی و استقرار در سرای محله به امور خانواده‌ها رسیدگی کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مشاوره‌ها و مددکاری‌های مرتبط با ازدواج را در تمام مقاطع زمانی اعم از قبل و بعد از ازدواج ضروری دانست و گفت: با ایجاد مراکز قوی مددکاری باید فرهنگ رجوع خانواده‌های نیازمند را به این مراکز رواج بدهیم. وی با بیان اینکه تمام خانواده‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و این آسیب مختص زوج‌های جوان نیست، تصریح کرد: بنابر بررسی‌ها و گزارش‌ها متاسفانه طلاق در دو دوره ۵ سال ابتدایی ازدواج و ۵ سال بعد از آن بیش از سایر زمان‌ها رخ می‌دهد از این رو تمام خانواده‌ها نیازمند آموزش و توانمندسازی در همه دوران است.

طلایی با تاکید بر اینکه از نظر من همه سازمان‌ها در کاهش آسیب اجتماعی خانواده دارای نقش هستند که نسبت به آن قصور کرده‌اند، خاطر نشان کرد: تمامی آسیب‌های موجود در جامعه ناشی از عملکرد مدیران است در واقع تمامی آسیب‌ها از جمله افزایش طلاق، اعتیاد، تکدی‌گری، فرار از خانه و... ناشی از عدم کارایی و ناکارآمدی دستگاه‌ها و مدیران در ۳۰ سال گذشته است. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بنابراین در چند دهه گذشته در این بخش‌ها مدیران کار خاصی انجام نداده‌اند، تاکید کرد: ما یک بحران بیشتر در کشور نداریم آن نیز بحران مدیریت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha