سلامت نیوز : رییس سازمان بهزیستی در رابطه با آمار‌های آسیب‌های اجتماعی ارائه شده از سوی این سازمان تاکید کرد: در ارائه این آمار‌ها محدودیت و خط قرمزی نداریم و وظیفه ما حفظ سلامت و بهداشت روان جامعه است از این رو ارائه آمار‌هایی که روان جامعه را تهدید کند کار بیهوده‌ای است.

هاشمی درنشست تخصصی بزرگداشت سی و سومین سالگرد سازمان بهزیستی کشور، این سازمان را نیازمند یک نوسازی دانست و گفت: راه اندازی مراکز پیشگیری و اداره کل درمان محصول نگاه‌های نو گرایانه سازمان است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ رییس سازمان بهزیستی، خدمات توان بخشی و توانمندسازی معیشتی و اجتماعی مددجویان را در راستای توسعه خدمات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست و ادامه داد: ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در امسال یک نمونه فاخر از فعالیت‌های سازمان در امسال است. وی از تولید محتوای آموزشی برای اولین بار در طول ۳۰ سال بعد از انقلاب در مهد کودک‌ها و اجرای آن در مهر ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای خدمات پیشگیرانه است.

وی به رشد، توسعه و تثبیت مراکز هوشمند اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: تعداد این مراکز را به ۱۶۰ مرکز در سراسر کشور رسانده‌ایم و در تلاش هستیم که این مراکز را به ۴۰۰ مرکز در سراسر کشور برسانیم تا تمام کشور را پوشش بدهیم. هاشمی از استخدام ۳هزار و۶۰۰ نفر در مناطق کم برخوردار خبر داد و افزود: این استخدام‌ها به صورت حرفه‌ای و بدون ملاحظات انسانی است و در زمینه استخدام در کلان شهر‌ها نیز در حال رایزنی هستیم. رییس سازمان بهزیستی از افزایش نرخ مناسب سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان تا ۳۳ درصد احساس رضایت کرد و گفت: با توجه به این رشد، اختیارات گستره‌تری داریم این در حالی است که این بودجه‌ها با توجه به گستردگی خدمات سازمان کافی نیست مگر با مشارکت‌های مردمی در قالب انجمن‌ها و نهاد‌های مردمی.

وی در زمینه اشتغال ۳ درصدی معلولان نیز توضیح داد: خوشبختانه بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه همکاری می‌کنند و این بند را به هر دستگاهی در زمان استخدام ابلاغ می‌کنیم. هاشمی از اجرای ضمانت‌های مالی در قالب ضمانت‌های زنجیره‌ای خبر داد و تصریح کرد: در حوزه بیمه معلولان در تلاش هستیم با راه اندازی صندوق حمایتی در سازمان به صورت مستقیم از مددجویان حمایت کنیم و با این اقدام می‌توان واسطه‌های بیمه را کم کنیم. وی ادامه داد: صندوق حمایت از مددجویان در سنوات گذشته دائر بوده است ضمن آنکه صندوق حمایتی مددکاران از مدت‌ها قبل در سازمان ایجاد شده است. رییس سازمان بهزیستی از احداث اولین ناوگان حمل و نقل معلولان در غرب تهران خبر داد و تصریح کرد: این ناوگان با ۵۰ دستگاه ون مناسب سازی شده با همکاری شهرداری و سازمان اتوبوس‌رانی تهران احداث شده و برای استفاده از این ناوگان تعرفه‌هایی در نظر گرفته شده است.

هاشمی خدمت رسانی سازمان بهزیستی را به معتادان در دو حوزه پیشگیری و درمان اعلام کرد و ادامه داد: در زمینه درمان معتادان موفق به ساخت ۵۰۰ مرکز درمانی شده‌ایم و تا پایان کار دولت این تعداد را به ۸۰۰ مرکز در سراسر کشور می‌رسانیم. وی به صرف ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون در حوزه خدماتی پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: استراتژی اصلی ما در این حوزه آگاه سازی و آشنایی با روش مقابله با اعتیاد قبل از آشنایی با مواد مخدر است. رییس سازمان بهزیستی به توانمند سازی ۵۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و تصریح کرد: معافیت یکی از پسران این خانواده‌ها یکی از خدماتی است برای آنان در نظر گرفته شده است. هاشمی در رابطه با آمار‌های آسیب‌های اجتماعی ارائه شده از سازمان بهزیستی تاکید کرد: در ارائه این آمار‌ها محدودیت و خط قرمزی نداریم و وظیفه ما حفظ سلامت و بهداشت روان جامعه است از این رو ارائه آمار‌هایی که روان جامعه را تهدید کند کار بیهوده‌ای است.

وی در رابطه با اظهارات سردار احمدی مقدم مبنی بر کمبود مراکز بهزیستی در کشور، به خانه‌های سلامت در تمام استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون از ۱۰ درصد ظرفیت این مراکز استفاده شده است و ما از نگه داری افرادی که بنابر قانون به سازمان سپرده می‌شوند استقبال می‌کنیم. رییس سازمان بهزیستی به دستاوردهای طرح آفتاب اشاره کرد و ادامه داد: طرح آفتاب نقشه مدونی در اهداف پیش رو سازمان است و مداخله بیشتر در امور مددجویان و پایش مجدد پرونده مددجویان از دستاوردهای این طرح است. هاشمی به تعهد ایجاد ۸۰ هزار فرصت شغلی در امسال اشاره کرد و افزود: ۱۰ درصد از این فرصت‌ها به معتادان بهبود یافته‌ای تعلق می‌گیرد که از مدت پاکی آن‌ها یک سال گذشته است. وی به سند ملی سالمندان اشاره کرد و گفت: این سند مجموعه‌ای از تعهدات آینده با افق ۱۴۰۴ به منظور ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در زمان رشد جمعیتی سالمندان در سالهای آینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha