سلامت نیوز :رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر چه دولت و دستگاه‌های متولی زحمات زیادی می‌کشند اما حجم تهدید بسیار بالاست و مردم باید همچون دوران دفاع مقدس، با تحول در حوزه فرهنگی به میدان مبارزه بیایند.

آیت الله العظمی مظاهری در دیدار با مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر به نقش فساد در قالب‌های اداری، اقتصادی و اخلاقی در تخریب فضای اجتماعی پرداخت و تأکید کرد: اعتیاد یکی از مصیبت‌بار‌ترین چهره‌های فساد اخلاقی است و ضرر آن متوجه نظام اسلامی می‌باشد، دشمنان نیز با شناخت و آگاهی به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود در این جنگ نرم هستند. وی تاکیدداشت: اگر چه دولت و دستگاه‌های متولی زحمات زیادی می‌کشند اما حجم تهدید بسیار بالاست و مردم باید همچون دوران دفاع مقدس، با تحول در حوزه فرهنگی به میدان مبارزه بیایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی ادامه داد: نه مردم و نه دولت به تنهایی نخواهند توانست در این حیطه به موفقیت کامل برسند و تنها راه موفقیت، همراهی و همدلی این دو ظرفیت عظیم است که می‌تواند زیر لوای ولایت فقیه، نقیصه‌های گذشته را جبران کند و این‌‌ همان تفسیر نظام جمهوری اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند، یعنی حضور مردم با تمسک به دین و تحت فرمان ولی امر. وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: من مکرراً به خیرین توصیه می‌کنم که شما میلیارد‌ها تومان از اموال خود را صرف فقرا و نیازمندان می‌کنید، حال بیائید بخشی را صرف مبارزه با فساد و اعتیاد بکنید تا از اساس، جلوی آسیب اعتیاد گرفته شود و پدر خانواده بتواند روی پای خودش بایستد و مراقب خانواده‌اش باشد.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: مبارزه با اعتیاد از ۸ سال دفاع مقدس سخت‌تر است و اگر مردم متدین و با احساس مسوولیت به میدان بیایند، می‌شود در مقابل عرضه مواد مخدر و اعتیاد ایستاد. مظاهری اظهار کرد: من از شخص وزیر کشور و دبیر کل ستاد و همکارانشان و مسئولین مربوطه تشکر می‌کنم و می‌دانم که زحمات فراوانی کشیده می‌شود اما تأکید می‌کنم که اگر مسئله اعتیاد و فساد را رفع نکنیم، نظام به مخاطره می‌افتد. وی ادامه داد: این نظام مقدس یعنی حاکمیت اسلام، حاصل سال‌ها مجاهدت و شهادت ائمه و اهل بیت علیهم‌السلام است یعنی آنچه که مومنین و صلحا ۱۴ قرن آرزویش را داشتند، عاقبت به دست یک مرد الهی و با کمک مردم متدین حاصل شد و جوان‌های ما در ۸ سال دفاع مقدس جان شیرین خود را فدا کردند، حالا هم ما نیازمند‌‌ همان تحول معنوی هستیم تا با این فساد مبارزه کنیم و ما برای این مبارزه آن بسیج مردمی را نیاز داریم و بنده در جلسات خصوصی و درس به آقایان می‌گویم که مردم را آگاه و این ضرورت را گوشزد کنند.

مظاهری در پایان تاکید کرد: لازم است همچون بسیجیان که در مناجات خود در نماز سنگر‌هایشان و دعای مقر‌هایشان و با تمسک به حضرت زهرای اطهر (س) در عملیات‌ها، مبارزه می‌کردند، شما هم مراقبت کنید و فراموش نکنید که عاقبت به خیری سه معنا دارد و آنهم درخواست دوری از ذلت پس از عزت، دوری از انحراف در اعمال و رفتار و افکار و در محضر حضرت امیر مومنان (ع) بودن در لحظه آخر عمر است.

وی افزود: در اثر این ارتباطات معنوی است که انشاء ا.. خداوند تبارک و تعالی عنایت خود را برای رفع این معضل متوجه مومنان خواهد کرد و پیروزی حاصل خواهد شد و شما نیز عاقبت بخیر می‌شوید. همچنین محمدصادق فتح‌الهی در این دیدار که به همراه گروهی از اعضای کمیته‌های توسعه مشارکت‌های مردمی، فرهنگی و پیشگیری، اموال، حقوقی و مقابله شورای هماهنگی استان بود، گفت: فضای حاکم بر درمان پرهیزمدار اعتیاد که توانسته بیش از ۴۰۰ هزار نفر را بهبودی ببخشد، بر سه اصل توبه و بازگشت، تمسک به اهل بیت (ع)، تقوا و پرهیزمداری و دوری از لغزش استوار است.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مبارزه با مواد مخدر یک کار جهادی است و دست‌اندرکاران این حوزه نیازمند پیشتازی روحانیت معظم در این مبارزه می‌باشند، چرا که این پرچمداری می‌تواند موجب جهش جدی در امر اجتماعی شدن مبارزه و ورود سرنوشت‌ساز جامعه در این حوزه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha