دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 52625

مطالعات اخیر نشان می دهند که خوردن شکلات می‌تواند مزایای زیادی برای سلامت شما داشته باشد از سلامت قلبتان گرفته تا لاغر نگه داشتن شما.

5 دلیل شگفت‌انگیز برای خوردن شکلات بیشتر!
سلامت نیوز : بسیاری از فواید شکلات نظیر تقویت روحیه، کاهش استرس و کمک به رفع علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) به خوبی شناخته شده اما برخی خواص آن کمتر شناخته شده‌اند.

بث ریردون، مدیر قسمت تغذیه منسجم از مرکز پزشکی دوک، بخشی از نظام سلامت دانشگاه دوک می‌گوید: شکلات سزاوار لقب بهترین ماده غذایی برای سلامت است البته این امر برای همه‌ی شکلات‌ها یکسان نیست.متخصصان معتقدند؛ پنج دلیل شگفت انگیز برای خوردن شکلات بیشتر وجود دارد:

- شکلات باعث افزایش دید می‌شود. محققان بریتانیایی دریافته‌اند که شکلات تیره نسبت به شکلات سفید باعث کسب امتیاز بیشتر در تست‌های مرتبط با بینایی و همچنین بهبود حافظه می‌شود.

- شکلات به بهبود سرفه‌های مداوم کمک می‌کند.

- شکلات از پوست شما محافظت می‌کند. مطالعه‌ی یک محقق آلمانی در سال 2006 نشان داد که فلاونول‌ها در شکلات تیره می‌تواند پوست را از اثرات مضر نور UV محافظت کند. همچنین یک مطالعه در سال 2009 در بریتانیا نتایج مشابهی در برداشت اما اشاره کرد که سطح فلاونول‌های مورد نیاز برای محافظت از پوست شما بالاتر از میزانی است که در شکلات‌های استاندارد وجود دارد.

- شکلات مانع از ابتلا به اسهال می‌شود.

- شکلات به سلامت قلب شما کمک می‌کند.

منبع : همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha