دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 52626
سلامت نیوز: اسپرم کش ها به همراه کاندوم یا دیافراگم/سرپوش مورد استفاده قرار می گیرند و به خودی خود وسیله مناسبی برای جلوگیری از بارداری نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادر، اسپرم کش ها مواد شیمیایی هستند که باعث غیر فعال شدن اسپرم ها در داخل واژن می شوند، پیش از آنکه بتوانند به قسمتهای بالاتر دستگاه تناسلی نفوذ کنند. آنها به شکل کرم، کف، ژل یا شیاف تولید و عرضه می شوند. اسپرم کش ها را می توان بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه نمود. آنها عوارض جانبی بسیار کمی دارند. اثر اسپرم کشها در جلوگیری از بارداری ۷۹ تا ۹۷ در صد می باشد . این مواد همچنین باعث کشته شدن بعضی از میکروبها نیز می گردند و می توانند در جلوگیری از انتقال بعضی از عفونتها هم موثر باشند. اسپرم کشها به تنهایی (بدون کاندوم) از انتقال بیماری ایدز جلوگیری نمی کنند.

اسپرم کشها را می توان به تنهایی و یا همراه با سایر روشهای جلوگیری از بارداری استفاده نمود تا احتمال وقوع حاملگی کمترشود. ماده اسپرم کش را باید در طی نیم ساعت قبل از مقاربت در داخل مهبل قرار داد.
بطور کلی 9 فرم از مواد، همراه ترکیبات اسپرم کش وجود دارد که عبارتند از : ژل . کرم . شیاف های مولد ذرات ریز اسپرم کش. قرص های کف زای اسپرم کش .شیاف های کف زای اسپرم کش ، نوارهای قابل حل اسپرم کش .مواد اسپرم کش همراه کاندوم. اسفنج مواد کفی شکل یا دارای ذرات ریز اسپرم کش.

مواد اسپرم کش می توانند در جلوگیری از انتقال بعضی از بیماریهای مقاربتی نقش داشته باشند. در صورت استفاده صحیح میزان کارآیی وسیله در حد مناسب است . ممکن است زوجین از خیسی یا اثر لزج کنندۀ این مواد شاکی باشند.

ضمنا می تواند در بعضی موارد ایجاد حساسیت یا ضایعات التهابی در زن یا مرد کند و یا ممکن است لذت جنسی را کاهش دهد.

اسپرم کشها دارای اندازۀ خاصی برای افراد مختلف نیستند و نیازی به نسخۀ پزشک ندارند .


 
       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha