بیمار ‪ ۳۷‬ساله هندی كه از درد شدید شكم و خونریزی از قسمت تحتانی دستگاه گوارش رنج می‌برد در یك عمل جراحی موفق و كم نظیر در بیمارستان ایرانی دبی ، سلامتی خود را باز یافت.

دكتر "عباس كرمی" متخصص جراحی عمومی در گفت و گو با ایرنا گفت: این فرد مبتلا به بیماری "پریتونیت" بود كه به همت پزشكان مجرب بیمارستان ایرانی دبی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینكه ‪ ۹۰‬درصد افرادی كه به این بیماری مبتلا هستند فوت می‌كنند، افزود: این بیمار همچنین مبتلا به "نكروز" تمام روده باریك نیز بود و به همین دلیل عمل جراحی دومی هم بر روی او انجام شد.

كرمی گفت: در عمل جراحی دوم از حدود سه متر روده حدود ‪ ۴۰‬سانت از بخش فوقانی و حدود ‪ ۱۰‬سانت از آخر روده باریك باقی ماند كه پس از یك عمل جراحی موفقیت آمیز این روده‌ها به یكدیگر متصل شدند.

وی افزود: سن بیمار كم بود و ما به امید اینكه بیمار زنده بماند پیوند اولیه را انجام دادیم كه خوشبختانه هر دو عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

كرمی با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری درست و اقدامات درمانی مناسب در این گونه بیماران، گفت: چون احتمال مرگ و میر در این بیماران بسیار زیاد است در بیشتر مواقع پزشكان مجبور به بستن دوباره شكم بیمار می‌شوند.

وی افزود: در چنین شرایطی عملا نمی‌توان كاری برای بیمار انجام داد، اما در این جراحی موفقیت آمیز بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا كرد.

وی گفت: بیمارانی كه به این نوع بیماری مبتلا هستند پس از عمل جراحی نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند تا سلامتی خود را بازیابند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha