دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 52631

تبلیغات مراكز ماساژدرمانی با عناوین ماساژ چینی، تایلندی و ... با وعده‌های درمان انواع بیماری‌ها همچون سیاتیك، آرتروز و غیره در حالی افرادی را جذب خود می‌كند كه به گفته مدیركل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت، این ادعاها به هیچ وجه پایه و مبنای علمی ندارد و این فعالیت‌ها، مداخله درمانی است و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

فعالیت مراكز «ماساژ درمانی» غیرقانونی است
سلامت نیوز : تبلیغات مراكز ماساژدرمانی با عناوین ماساژ چینی، تایلندی و ... با وعده‌های درمان انواع بیماری‌ها همچون سیاتیك، آرتروز و غیره در حالی افرادی را جذب خود می‌كند كه به گفته مدیركل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت، این ادعاها به هیچ وجه پایه و مبنای علمی ندارد و این فعالیت‌ها، مداخله درمانی است و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

دكتر سجاد رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاكید بر آنكه مراكزی كه تحت عنوان ماساژدرمانی فعالیت می‌كنند مجوزی از وزارت بهداشت ندارند، گفت: این مؤسسات هیچ‌گونه مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.وی با اشاره به ارایه خدمات ماساژ در برخی هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مراكز زیبایی با عنوان "ریلكسیشن"، تاكید كرد: هرگونه انتشار آگهی‌های تبلیغاتی که مداخله درمانی از طریق ماساژ را نشان دهد و ادعای هر مؤسسه‌ای در این زمینه خلاف قانون بوده و مورد تایید نیست.

مدیركل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت برای ارایه اینگونه خدمات تنها به مراكز فیزیوتراپی مجوز صادر می‌كند.دكتر رضوی گفت: اکثر مراکز ماساژدرمانی هیچ تابلویی ندارند به همین علت خیلی نمی شود با آنان برخورد کرد، اگر تابلو داشته باشند و جای مشخصی داشته باشند معاونت‌های درمان دانشگاههای علوم پزشکی به سراغ آنها می روند و با آنها برخورد می کنند اما اکثر این مراکز تابلودار نیستند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت از تدوین آیین‌نامه‌ای برای ارایه خدمات ماساژدرمانی با تجویز و نظارت پزشك یا موسسات فیزیوتراپی خبر داد تا براساس آن این گونه خدمات برپایه علمی و تجویز پزشك ارایه شود.وی درباره برخورد با تبلیغات سوداگران عرصه سلامت نیز خاطرنشان كرد: سالهاست از وزارت ارشاد درخواست كرده ایم كه به مطبوعات اعلام كند برای انتشار تبلیغات حوزه سلامت با وزارت بهداشت و یا سازمان نظام پزشكی هماهنگ باشند اما متاسفانه وزارت ارشاد تاكنون پاسخی نداده است و براساس ادعای سازمان نظام پزشكی تنها انتشار 10 درصد تبلیغات پزشكی با این سازمان هماهنگی صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha