سلامت نیوز : در یك آزمایش جدید معلوم شد وجود نوعی حلال شیمیایی موسوم به "تترا كلرواتیلن" (PCE) موجود در آب شرب در بروز مشكلات بینایی در بلندمدت به ویژه ایجاد ناتوانی در تشخیص صحیح رنگ‌ها،‌ موثر است.

گروهی از متخصصان همه‌گیرشناسی و زیست آماری دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون با همكاری متخصصان چشم پزشكی در همین دانشكده در بررسی‌های جدید خود دریافتند كه هضم و جذب سطح زیادی از این ماده شیمیایی (PCE) تا سن پنج سالگی باعث بروز ضعفف بینایی در تشخیص رنگ‌ها می‌شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛در این مطالعه تاكید شده است كه انجام آزمایشات بیشتر برای بررسی مشكلات بینایی مرتبط با حلال PCE مورد نیاز است. این یافته حاصل ارزیابی عملكرد بینایی در یك گروه از داوطلبانی است كه بین سال‌های 1969 تا 1983 متولد شدند و همراه والدین خود در هشت شهر در منطقه‌ای از ماساچوست امریكا زندگی می‌كردند.

آزمایشات تایید كرد كه در تمام این شهرها ماده شیمیایی PCE در آب شرب مردم وجود دارد. در بررسی‌های قبلی نیز معلوم شده بود كه بین تماس با این حلال شیمیایی و بروز سرطان و نیز ایجاد مشكلات رشدی و تولیدمثلی ارتباط آشكاری وجود دارد. این حلال شیمیایی كه در برخی از لوله‌های حاوی آب شرب وجود دارد به عنوان یك "سم اعصاب" شناخته شده است.شرح این آزمایشات در مجله دورنماهای سلامت محیط‌ زیست به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha