سلامت نیوز :گروهی از متخصصان علوم پزشكی دانشگاه كاردیف در یك مطالعه جدید تاكید كردند نوشیدن روزانه چای خطر ابتلا به اسهال شدید را كاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان در آزمایشات خود دریافتند نوشیدنی چای حاوی مواد شیمیایی است كه برای از بین بردن نوعی میكروب كشنده بیمارستانی، مفید است. این میكروب عامل بروز اسهال شدید و سایر بیماری‌های روده‌ای است و تقریبا سالانه 3000 قربانی در بیمارستان‌های انگلیس می‌گیرد.متخصصان دانشگاه كاردیف در این بررسی‌ها مطمئن شدند باكتری "سی. دیف - كلوستریدوم دی فیسیل" كه عامل بروز اسهال شدید و بیماری‌های جدی روده‌ای است در برابر مواد شیمیایی موجود در چای آسیب‌پذیر است. این متخصصان 79 نسخه مختلف از این باكتری را در معرض 33 نوع ماده شیمیایی موجود در چای‌های مختلف قرار دادند و متوجه شدند كه نوعی ماده شیمیایی موسوم به پلی‌فنول‌ها كه عامل ایجاد طعم مطبوع چای هستند برای مقابله با باكتری‌ها موثرند.

پروفسور لیس بایلی كه از سال 2008 میلادی تاكنون مشغول مطالعه روی خواص چای برای مقابله با بیماری‌ها است، می‌گوید: ما چندین آزمایش ابتدایی روی چای معمول برای صبحانه انجام دادیم و متوجه شدیم كه این نوشیدنی می‌تواند باكتری نامبرده را از بین ببرد.از سوی دیگر "ویل مك كولی" یكی دیگر از متخصصان در این مطالعه می‌گوید: با توجه به نتایج آزمایشات فوق در نظر داریم تابستان امسال برای تولید یك "سوپر چای ضد باكتری" اقدام كنیم.وی افزود: به نظر می‌رسد چای سبز در این زمینه حتی قوی‌تر و موثر‌تر از چای سیاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha