سلامت نیوز : این تحقیقات حاکی است: مصرف دوزهای اضافی ویتامین C می تواند از مردان دربرابر احتمال ابتلا به بیماری نقرس محافظت کند.

براساس این تحقیقات، مصرف دوزهای مکمل ویتامین C به میزان 500 میلی گرم در روز احتمال ابتلای مردان به نقرس را- در مقایسه با مردانی که کمتر از 250 میلی گرم در روز مصرف می کنند- به طور میانگین 45 درصد کاهش می دهدتحقیقات در گذشته نشان داده بود که بین افزایش سطح اسید اوریک خون و بیماری نقرس ارتباط وجود دارد درحالی که ویتامین C به کاهش سطح این اسید در خون کمک می کند.

نقرس نوعی التهاب مفاصل است که باعث بروز درد و تورم در محل مفصل می شود. این التهاب در اثر جمع شدن کریستال های اسید اوریک در محل مفاصل عارض می شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بروز نقرس میتواند ارتباط نزدیکی با مصرف زیاد غذاهای پر پروتئین بخصوص گوشت داشته باشد.طبق آمار موجود، از هر 1000 مرد حدود 7 نفر و از هر 1000 زن حدود 1 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

میزان بروز این بیماری در مردان، با میزان اسیداوریک خون ارتباط دارد بطوری که با اسید اوریک کم‌ تر از 7 میلی‌ گرم در دسی ‌لیتر، میزان این بیماری به 1/0 و با اسید اوریک بالای 9 میلی ‌گرم در دسی ‌لیتر، میزان بروز این بیماری به 5 درصد می‌رسد.مقدار طبیعی اسید اوریک در زنان بین 6 ـ 6/2 و در مردان 2/7 ـ 5/3 میلی ‌گرم در دسی ‌لیتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha