سلامت نیوز : مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از تدوین بسته‌های خدمتی برای سنین مختلف به منظور اجرا در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع خبر داد.

دكتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، از تدوین بسته‌های خدمتی سنین نوزادان، كودكان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان برای ارایه در قالب برنامه پزشك خانواده خبر داد و گفت: این بسته‌های خدمتی، سلامت اجتماعی، جسمی، روحی و معنوی افراد را در برمی‌گیرد.وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای ارایه خدمات سلامتی به دانش‌ آموزان گفت: پزشك خانواده در منطقه خود حدود 2500 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد كه دانش آموزان نیز جزو این افراد هستند. بنابراین می‌توان گفت كه پزشك خانواده متولی سلامت مدرسه نیز است.

مطلق افزود: چگونگی ارایه خدمات در قالب برنامه پزشك خانواده در مكان‌های مختلف از جمله در خانه، محیط كار، دانشگاه و ... تدوین شده است و متولی این مبحث پزشك خانواده و مركز بهداشتی – درمانی مربوطه است.مطلق بر لزوم فرهنگسازی در زمینه ترویج الگوی صحیح زندگی و رفتارهای مناسب تغذیه‌ای تاكید كرد و با اشاره به بررسی انجام شده در حدود شش هزار دانش‌آموز 6 تا 18 ساله، گفت: مطالعات انجام شده حاكی از آن است كه بیشتر دانش‌آموزان هنگام صرف غذا از نمک‌های اضافی استفاده می‌کنند. 90 درصد دانش‌آموزان در روزهای جمعه و تعطیلات صبحانه می‌خورند و تنها 42 درصد آنها در روزهای عادی به خوردن صبحانه اقدام می‌کنند. همچنین تنها 14 درصد دانش‌آموزان هر روز به مدت نیم ساعت ورزش می‌کنند.وی ادامه داد: 25 درصد دانش‌آموزان روزانه چهار ساعت یا بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند که این میزان در مدارس شهری و در دختران بیشتر است. همچنین 45 درصد نوجوانان و جوانان ساعتی از روز را از رایانه استفاده می‌کنند که این موضوع در روزهای تعطیل و جمعه‌ها به حدود 60 درصد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha