سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 52688

چهره هر فرد با نمایش تظاهرات غیرارادی صورت،‌ نه تنها می‌تواند نشانه‌های غیرشفاهی از سلامت واقعی او را آشكار سازد بلكه در عین حال، وضعیت پوست صورت، عاملی موثر برای فاش كردن بسیاری از اسرار جسمی و احساسی درونی ما است.

چهره شما اسرار سلامت جسمتان را برملا می‌سازد
سلامت نیوز : چهره هر فرد با نمایش تظاهرات غیرارادی صورت،‌ نه تنها می‌تواند نشانه‌های غیرشفاهی از سلامت واقعی او را آشكار سازد بلكه در عین حال، وضعیت پوست صورت، عاملی موثر برای فاش كردن بسیاری از اسرار جسمی و احساسی درونی ما است.درواقع درمانگران طب سنتی چینی قرن‌ها است كه از تحلیل‌های چهره‌ای به عنوان ابزار تشخیص طیف وسیعی از مشكلات جسمی و احساسی استفاده كرده و می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این درمانگران به رابطه تنگاتنگ بین نواحی و ویژگی‌های خاص صورت با وضعیت اعضای مختلف بدن یا شرایط روانی گوناگون در انسان، معتقد هستند. با توجه به آنچه گفته شد برخی تغییرات و واكنش‌های پوستی مثلا وقتی مكرر روی نقطه مشخصی از چانه‌تان جوش می‌زند، پیشانی‌تان پوست پوست می‌شود و یا دائم بینی‌تان دچار گرفتگی می‌شود و پوستش قرمز است، سعی می‌كنند به شما بگویند كه یك مشكل بهداشتی جدی‌تر دارید كه نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

تشخیص وضعیت سلامت بدن از طریق چهره و پوست هر چند در حال حاضر یك تكنیك كاملا علمی محسوب نمی‌شود اما قطعا می‌تواند شما را در مسیر یك الگوی زندگی سالم‌تر قرار دهد. در این مقاله تاكید شده است:

• منطقه وسط گونه‌ها با سیستم تنفسی بدن در ارتباط است بنابراین اگر در این قسمت از صورت جوش و بثورات جلدی بروز می‌كند می‌تواند نشان‌دهنده این واقعیت باشد كه بدنتان نیازمند اكسیژن است و باید روی عمیق‌تر كردن تنفس‌تان كار كنید. این ناحیه از پوست صورت هم‌چنین می‌تواند نمایانگر بروز بیماری روزاسه یا آكنه روزاسه باشد كه آكنه دوران بزرگسالی است. این عارضه شامل التهاب مزمن پوست صورت است كه باعث قرمزی و تورم پوست گونه‌ها و بینی می‌شود و بسیاری از محرك‌ها نظیر قهوه و الكل در قرمزی و تورم سریع این ناحیه از پوست صورت نقش دارند.

• دهان نیز عضوی در چهره است كه اسرار معده را فاش می‌كند. لب‌ها درواقع با سلامت معده و روده كوچك و پوست اطراف لب‌ها در دو طرف دهان به سمت لپ‌ها با وضعیت سلامت روده بزرگ مرتبط است. بنابراین بروز هر لك یا نقطه رنگ پریده در اطراف لب‌ها می‌تواند نشان‌دهنده حركات ضعیف روده، نفخ و یا كاهش اشتها باشد. همچنین خونریزی لثه‌ها بیانگر اسیدی شدن معده، خشكی پوست و پوست پوست شدن لب‌ها نشانه بارزی از كم شدن آب بدن است. علاوه بر این اگر لب‌ها دچار زخم و ترك خوردگی شوند می‌تواند نشان‌دهنده بروز مشكل و ناراحتی در طحال باشد كه نیاز به مراقبت دارد.

• از سوی دیگر نمایشگر شرایط سلامت در كلیه‌ها و مثانه بر روی چانه قرار دارد. درواقع هر نوع بی‌تعادلی هورمونی معمولا در این نقطه از صورت بروز می‌كند. بر همین اساس تجمع ثبورات جلدی در اطراف چانه نشان‌دهنده آن است كه كلیه‌ها زیاد فعال هستند و درواقع شما تحت استرس شدید و مضر هستید.

• به همین ترتیب بخش وسیعی از پیشانی با چندین عضو مختلف بدن از جمله قلب، روده كوچك و مثانه مرتبط است. وقتی روی پیشانی جوش‌های زیادی بروز كند به این معنی است كه فرآیند سم‌زدایی از بدن به خوبی انجام نمی‌شود. همچنین قرمز شدن و لایه‌ لایه شدن پوست پیشانی می‌تواند علامت خشكی دستگاه گوارش باشد. به علاوه اگر هر دو حالت یعنی هم ثبورات جلدی و هم قرمزی و پوسته پوسته شدن در پیشانی مشاهده شود، درواقع دستگاه گوارش شما دارد فریاد می‌زند كه به كمك احتیاج دارد.

• سلامت كبد نیز با وضعیت پوست بین ابروها مرتبط است. به این ترتیب افرادی كه زیاد الكل یا مواد سمی دیگر مصرف می‌كنند در ناحیه بین ابروها دچار ضایعات و مشكلات پوستی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha