تحقیقات نشان داده است مصرف گوشت‌های چرب و چربی‌ها به طور کلی احتمال بروز بیماری‌های تنفسی مانند آسم و آلرژی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر دانشمندان انگلیسی اعلام کرده اند، رژیم غذایی گیاهی  سرشار از میوه و سبزی نه تنها تاثیر مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماریهای تنفسی دارد، بلکه حتی در مواردی به سلامت پوست به ویژه در کودکان نیز کمک می کند. 

بنابر همین گزارش با توجه به ذهنیت بسیاری افراد مبنی بر چرب بودن آجیل، محققان می گویند این مواد غنی از ویتامین E هستند که برای سلامت سلولی بدن مفید هستند. انواع آجیل همچنین حاوی سطوح بالایی از منیزیم است که در برابر آسم اثر محافظتی  داشته و به بهبود عملکرد ریه ها کمک می کند.

در میان میوه ها نیز انواعی که دارای ویتامین ث هستند برای جلوگیری از حساسیتها و التهابات بینی و مخاط داخل دستگاه تنفس مفید می باشند.  در عین حال به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک کرده و مانع از بروز بسیاری از بیماریها و عوارض تنفسی و ریوی می شوند.

در صورتی که مصرف گوشتها و غذاهای پر چرب نه تنها موجب افزایش کلسترول و عوارض دیگر می شود بلکه توانایی بدن را در از بین بردن رادیکالهای آزاد نیز افزایش می دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha