سلامت نیوز : یک متخصص پوست اظهار داشت: عوامل زیادی در فصل تابستان موجب خشکی لب می‌شود که مهمترین علت این عارضه می‌تواند ناشی از موادی باشد که با لب در تماس است مثل لوازم آرایشی که در بیشتر موارد می‌تواند موجب خشکی لب شود.

دکتر حسین مرتضوی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به تاثیر آفتاب بر روی عارضه خشکی لب اظهار کرد: آفتاب از علل دیگری است که بیشترین تاثیر را دارد و البته بیشتر بر روی لب پایین تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث خشکی لب شود و یا التهاب پوستی ایجاد کند.این متخصص پوست با اشاره به استفاده از میوه در فصل تابستان گفت: در برخی از موارد میوه‌ها نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند و 70 درصد میوه‌های تابستانی این عارضه را بوجود می آورد یا موجب تشدید آن می‌شود.وی در ادامه تصریح کرد: بیماری‌های پوستی مثل اگزما و آکنه در تشدید خشکی لب موثرند. همچنین داروهایی که در درمان بیماری‌های پوستی کاربرد دارد نیز می‌تواند این عارضه را در پی داشته باشد.

95 درصد از داروهای ایزوتراپی خشکی لب را در پی دارد

دکتر مرتضوی درخصوص درمان آکنه گفت: در 95 درصد موارد برای درمان آکنه از ایزوتراپی استفاده می‌شود که خود این دارو می‌تواند موجب خشکی لب شود.وی با اشاره به ضرورت استفاده از داروهای ضدآفتاب اظهار کرد: داروهای ضد آفتاب باید در فصل تابستان حتما استفاده شود این کرم‌ها می‌تواند از خشکی لب پیشگیری کند، استفاده از وازلین و همچنین استفاده از داروهای نرم کننده نیز می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.این متخصص پوست در ادامه افزود: بیماری‌های عمومی مثل بیماری‌های ارثی می‌تواند موجب خشکی لب شود. در فصل تابستان بهترین راه درمان استفاده از ضد آفتاب‌ها و نرم کننده‌هاست.

مصرف لیموترش موجب خشکی لب می شود

داروهای گیاهی کمکی به برطرف شدن خشکی لب نمی‌کند

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نقش تغذیه در ایجاد این ضایعه گفت: تغذیه در درمان این بیماری تاثیر چندانی ندارد ولی در برخی از موارد استفاده از این مواد تحریک کننده است مثل لیموترش و آنتی اکسیدان‌ها که می‌تواند موجب خشکی لب شود.وی در خصوص بیماری‌های ژنتیکی گفت: اگر بیماری زمینه‌ای باشد باید ابتدا بیماری زمینه‌ای برطرف شود و بیشترین بیماری زمینه‌ای که می‌تواند تاثیرگذار باشد بیماری‌های ژنتیکی است.دکتر مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از داروهای گیاهی در این زمینه تاثیرگذار نیست. برخی از داروهای گیاهی دارای کورتون هستند که می‌تواند حتی باعث بدتر شدن خشکی لب شود به طوری که داروهای گیاهی کمکی به درمان نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha