سلامت نیوز : 'محمد شریعتی'  در گفت و گو با ایرنا از افرادی كه بیمه نیستند خواست هرچه زودتر نسبت به بیمه كردن خود اقدام كنند.

وی خاطرنشان كرد این افراد می توانند با مراجعه به شعبه های سازمان بیمه خدمات درمانی در شهرستان ها و استان های خود، تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند.رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد 50 درصد هزینه این نوع بیمه را دولت و بقیه را باید بیمه شده پرداخت كند.شریعتی گفت: افرادی كه برای پرداخت همین 50 درصد نیز تمكن مالی ندارند می توانند به سازمان های حمایتی مراجعه كنند چراكه كمیته امداد و دستگاه های حمایتی تا 35 درصد بقیه هزینه باقیمانده را نیز پرداخت می كند.

به گفته وی، حتی افرادی نیز كه قادر به پرداخت 15 درصد باقیمانده نیستند می توانند آن مبلغ را از كمیته امداد دریافت كنند.رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد برنامه پزشك خانواده، برنامه ای است كه مردم هر منطقه تحت پوشش خدمات یك پزشك واحد قرار می گیرند و آن پزشك علاوه بر ارایه خدمات درمانی، اقدام های پیشگیرانه را برای حفظ سلامت افراد صورت می دهد.

شریعتی تاكید كرد خدمات اولیه درمانی و دارویی در اجرای این برنامه بطور رایگان به مردم ارایه خواهد شد. 'مرضیه وحید دستجردی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اخیرا اعلام كرده است كه طبق آخرین آمار، 8/16 درصد مردم، هیچ گونه بیمه پایه ندارند.برنامه پزشك خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران و فارس آغاز شده است و به تدریج در تمام استان های كشور اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha