سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 52705

اگر زندگی خود را دوست دارید و میخواهید زندگی مشترکتان دوام بیشتری داشته باشد این توصیه ها را جدی بگیرید.

راهكارهای دوام خانواده را یاد بگیریم
سلامت نیوز :   دراستفاده از وسایل منزل و درآمد و مالكیت آنها كلمه ی ما را به كار ببرید و توجّه داشته باشید كه زندگی مشترك را شروع كرده اید.

درمقابل شوهر خود هرچند حق باشما باشد، لجبازی و اصرار نكنید. شوهر خود را به خصوص در مقابل بستگانش تحقیر نكنید.از تعریف و تمجید بستگان خود در مقابل او پرهیز كنید. از مخالفت و مشاجره با شوهر خود بپرهیزید. چنانچه كمك‎ هایی ازطرف بستگان شما به شوهرتان شده آنها را به رخ او نكشید.درمعاشرت با دوستان و آشنایان شوهرتان،‎ بیش ازحد معمول گرم نگیرید. درمعاشرت با اقوامش او را محدود نكنید. در رفت و آمد و معاشرت با بستگان شوهر خود پیشقدم باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ زحماتی كه برای پذیرایی خویشاوندان شوهر خود متحّمل می شوید، به رخ شوهر خود نكشید. چنانچه در آمدی دارید و برای زندگی هزینه می‎ كنید آن را بازگو نكنید.از مردان دیگر نزد شوهرتان تمجید نكنید. هیچ مردی را به رخ شوهرتان نكشیدو این موضوع را رعایت كنید. برای انجام درخواست های خود با شوهرتان با خشونت رفتار نكنید.

برای برآوردن نیازمندی های خود از نظر مادی و غیر مادی امكانات شوهر خود را در نظر بگیرید و او را تحت فشار نگذارید . خود را برای شوهرتان بیارایید و بهترین و تمیزترین لباس خود را برای او بپوشید. در مقابل شوهر خود با حالت افسرده و با اخم حاضر نشوید.در موقع ورود به خانه با لبخند و شادی از او استقبال كنید. اگرمشغول كاری هستید، به طور موقّت آن را كنار بگذارید و در حضور او بنشینید و با سخنان خوشایند و با گرمی از وی پذیرایی كنید.

راهكارهای جلب توجّه همسر درمنزل

وقتی‌ به‌ خانه‌ برمی‌ گردید، قبل‌ ازهر كار نزد او بروید. از او درباره‌كارهایی‌ كه‌ در طی‌ روز انجام‌ داده است، سوال هایی‌ بكنید. مثلا بپرسید آیا امروز به‌ پزشكی‌ كه‌ قرار بود مراجعه‌ كنی‌ مراجعه‌ كردی‌؟ به منظور بها دادن به خانم ها تقسیم وظایف كنید وپس از انجام دادن آنها از وی تشكّر كنید.

- مدت‌ 20 دقیقه‌ با او وقت‌ صرف‌كنید; در این‌ زمان‌ از خواندن‌ روزنامه‌ یا انجام‌ كارهایی‌ كه‌ حواس‌ شما را از او پرت می كند، خودداری‌ كنید. به‌ مناسبت های‌ ویژه‌ و گاهی‌ بدون‌دلیل‌ مشخص‌ به‌ او شاخه‌ گلی‌ هدیه‌كنید یا به مناسبت سال روز ازدواج یا تولد هدیه‌ای برای همسرتان بخرید.

- از حالت‌ چهره‌ و طرز لباس‌پوشیدنش‌ تعریف‌ كنید. اگر ناراحت‌ است،‌ به‌ احساس او‌توجه كنید .

- وقتی‌ خسته‌ است،‌ به‌ او كمك‌ كنید. اگر قرار است دیر به‌ منزل‌ برسید، به‌ او تلفن‌ كنید و دیر آمدن تان‌ را اطّلاع‌ دهید.

- اگر احساساتش‌ جریحه‌ دار شده‌، با او همدردی‌ كنید. به‌ او بگویید متأسفم‌كه‌ ناراحت‌ هستی‌. بعد سكوت‌ كنید. بگذارید بداند كه‌ حال‌ او را درك‌می‌كنید.

- برای‌ این كه‌ ثابت‌ كنید ناراحتی‌ او تقصیر شما نیست،‌ توضیح‌ و راه‌ حل‌ ارائه‌ ندهید.

- وقتی‌ از خانه‌ بیرون‌ می‌روید از اوبپرسید؛ آیا لازم‌ است‌ چیزی‌ بخرم‌؟ اگرپاسخ‌ مثبت‌ داد، حتما كالای‌ موردنظرش‌ را خریداری‌ كنید.

- روزی‌ چندبار به‌ او بگویید ‹‹ دوستت‌ دارم››‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha