به گفته متخصصان، میگو منبع غنی از مواد مغذی است از این رو مصرف این ماده غذایی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه و مدرس دانشگاه با بیان این مطلب در گفت وگو ایسنا، گفت: میگو غنی از اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 است از این رو مصرف این ماده غذایی به دلیل دارا بودن این مواد مغذی در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی همچون آسم در کودکان و افسردگی در افراد، اثبات شده است.

وی مصرف میگو را از دوران کودکی مفید دانست و تصریح کرد: مطالعات نشان داده است؛ مصرف منابع غنی از امگا 3 همچون میگو در طول دوران بارداری موجب افزایش سطح خونی مناسبی از مواد مغذی در جنین شده و ضریب هوشی او را نسبت به سایرین افزایش می دهد.

زراتی ادامه داد: به این ترتیب کودکان این قبیل از مادران که در طول بارداری از پروتئین های دریایی همچون میگو استفاده می کنند، از نظر رفتاری و هوش و ذکاوت حدود دو ماه از سایر همسالان خود جلوتر هستند.

وی میگو را از نظر عنصر سلنیوم بسیار غنی عنوان کرد و گفت: سلنیوم عنصر بسیار حیاتی است که از ابتلا به بیماری‌های پرخطر قلبی، عروقی و سرطان پیشگیری می کند. زیرا این عنصر از جمله آنتی اکسیدان‌هایی است که بافت‌های بدن را از هجوم رادیکال‌های آزاد مصون می دارد.

لازم به ذکر است، اسیدهای چرب غیراشباع موجود در میگو نقش ضدالتهابی دارند در نتیجه با مصرف آن می توان از ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند ورم مفاصل و برونشیت مزمن پیشگیری کرده و عود علایم این قبیل بیماری‌ها را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha