سلامت نیوز : معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون با بیان این كه 10 درصد از پزشكان انتقال خون طی یك ماه گذشته در اعتراض به وضعیت مزایا و حقوق‌شان قطع همكاری خود را اعلام و در بخش‌های دیگری مشغول به كار شده‌اند، خواستار برقراری فوق‌العاده جذب و قانون ضریب ارتقای برای كاركنان سازمان انتقال خون شد.

دكتر مصطفی پریدار در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با اشاره به اعتراض پرسنل و پزشكان سازمان انتقال خون مبنی برعدم پرداخت فوق‌العاده جذب كاركنان غیرهیات علمی و اختلاف فاحش در میزان دریافتی پزشكان شاغل در این سازمان در مقایسه با دانشگاه‌های علوم پزشكی و سایر موسسات زیر مجموعه وزارت بهداشت، عنوان كرد: دانشگاه‌های علم پزشكی كشور كه شاكله وزارت بهداشت و 98 درصد بعد پرسنلی وزارت بهداشت را تشكیل می‌دهند به استناد بند ب ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند.

وی افزود: اخیرا هیات امناها دو مصوبه داشتند. نخست برقراری فوق‌العاده حق جذب برای كاركنان دانشگاه‌های علم پزشكی از تاریخ اول اسفند ماه سال گذشته و به میزان 35 درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمرآن‌هاست و دیگری مصوبه هیئت‌های امناء به دنبال تغییردر ضرایب قانون مدیریت خدمات كشوری در قالب آیین‌نامه اداری ـ استخدامی اعضای غیرهیات علمی دانشگاه‌های علم پزشكی به میزان 15 درصد است. مجموع این‌ها باعث به وجود آمدن اختلاف فاحش حقوقی میان كاركنان دانشگاه‌ها و كاركنان سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت از جمله انتقال خون به میزان 50 درصد شده است.

وی با بیان اینكه فرض كنید اگر یك پزشك حقوقی معادل یك میلیون تومان در سازمان انتقال خون داشته باشد اگر با شرایطی معین و برابر در یك دانشگاه علوم پزشكی كار كند حقوقی برابر یك میلیون و پانصد هزار تومان دریافت می‌كند، گفت: متاسفانه این فاصله به حدی شده است كه اخیرا و در كمتر از یك ماه گذشته، نزدیك به 10 درصد از پزشكان‌مان در سراسر كشور ختم قرارداد خود را اعلام و در بخش‌های دیگری مشغول به كار شدند.

پریدار با اشاره به اینكه در حال پیگیری موضوع از طریق وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم، عنوان كرد: اخیرا این فوق‌العاده جذب برای كاركنان ستادی وزارت بهداشت نیز برقرار شد و تنها سازمانی كه مشمول قانون واقع نشده سازمان انتقال خون است. به هر روی باید مشخص شود سازمان انتقال خون جزو بدنه نظام سلامت كشور است یا خیر؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون با بیان اینكه پایین بودن میزان حقوق و مزایا همیشه مورد اعتراض پرسنل و پزشكان سازمان انتقال خون بوده است، گفت: میانگین حقوق پزشكان در سازمان انتقال خون بین 800 هزار تا یك میلیون تومان است. سال گذشته در همین راستا مجلس قانونی را در قالب تعلق فوق‌العاده خاص به كاركنان سازمان‌های پزشكی قانونی و انتقال خون تصویب كرد. اما از آن جایی كه این فوق‌العاده خاص از محل درآمدها است و این سازمان عملا درآمدی ندارد و خون و فرآورده‌های مشتق از آن را به صورت رایگان توزیع می‌كند، این فوق‌العاده خاص را در سال گذشته نیز نتوانستیم پرداخت كنیم.

پریدار در پایان خواستار برقراری فوق‌العاده جذب و قانون ضریب ارتقاء برای كاركنان سازمان انتقال خون شد و گفت: عدم تحقق این خواسته و افزایش مزایا و حقوق پرسنل این مجموعه ناعادالانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha