سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 52733

پزشکان روزانه تعداد زیادی جراحی برروی قلب انجام می دهند اما داشتن اندکی نگرانی و اضطراب در فردی که قرار است بر روی وی جراحی انجام شود، طبیعی است . آگاهی از آنچه قرار است برای شما رخ دهد، نگرانی شما را کاهش می دهد .

سلامت نیوز: پزشکان روزانه تعداد زیادی جراحی برروی قلب انجام می دهند اما داشتن اندکی نگرانی و اضطراب در فردی که قرار است بر روی وی جراحی انجام شود، طبیعی است . آگاهی از آنچه قرار است برای شما رخ دهد، نگرانی شما را کاهش می دهد .

قبل از عمل جراحی من باید چه کاری انجام دهم؟

ممکن است شما عصر روز قبل از عمل در بیمارستان بستری شوید . پرسنل پزشکی برخی تستها را انجام می دهند و توضیحاتی به شما می دهند و شما را برای عمل آماده می کنند.

تیم مراقبت های پزشکی (جراح ، متخصص قلب ، متخصص بیهوشی ، پرستاران و . . . ) شما را ویزیت کرده و در مورد عمل جراحی برای شما توضیح می دهند . این فرصت خوبی برای پرسیدن سوالات و بیان نگرانی هایی می باشد که ممکن است شماآنهارا داشته باشید .

ممکن است برخی تست های رایج صورت گیرد، مانند نوار قلب (EKG یا ECG)، یا عکسبرداری از قفسه سینه .

موهای محل عمل تراشیده می شوند تا پاک کردن پوست ساده تر شده و هنگام برداشتن بانداژها درد کمتری احساس شود . سینه شما جهت کاهش میزان خطر عفونت با صابون ضد باکتری شسته میشود.

تکنسین ها برای تست های آزمایشگاهی و همچنین تطابق خون برای تزریق احتمالی خون ، نمونه خون شما را می گیرند . گرچه در روشهای نوین جراحی میزان از دست رفتن خون و دریافت خون بسیار کم بوده و احتمالا بندرت صورت می گیرد .

در روز عمل جراحی چه چیزهایی رخ می دهد ؟

عینک ، دندان مصنوعی ، ساعت ، جواهرات ، لنز تماسی ، لباسها و سایر وسایل شخصی خود را به اعضای خانواده می دهید.

شما در حدود یک ساعت قبل از عمل جراحی، به منظور برخورداری ازآرامش، داروهایی را دریافت می کنید .

همراهان شما را برروی یک تخت چرخ دار به اتاق عمل هدایت می کنند . ممکن است شما آنقدر هوشیار باشید که بتوانید فاصله بین تخت اتاق بیمارستان و تخت چرخدار را خودتان طی کنید ،اما بخاطر داشته باشید که این کار را نکنید .

عمل قلبی اغلب سر وقت انجام می شود و از قبل برنامه ریزی شده است، اما گاهی یک وضعیت اورژانس ممکن است سبب تاخیر آن شود.

در اتاق عمل چه اتفاقی رخ می دهد ؟

متخصص بیهوشی جهت ایجاد خواب عمیق، عدم احساسŸ درد و عدم بخاطر آوردن عمل جراحی، به شما بیهوشی می دهد .

عمل قلبی 3 تا 5 ساعت به طول می کشد . طول عملŸ بستگی به پیچیدگی عمل دارد .

دوستان و اعضای خانواده شمادر اتاق انتظار میŸ مانند تا جراح به حضور آنها بیاید و اطلاعات لازم مربوط به عمل را به آنها بدهد.

پس از عمل برای برگشت به حالت طبیعی ، شما به بخش مراقبت های ویژه (ICU) یا اتاق ریکاوری منتقل می شوید .

من چگونه می توانم بیشتر یاد بگیرم ؟

با پزشک ، پرستار یا مشاور سلامتی خود مشورت کنید . اگر مبتلا به بیماری قلبی می باشید یا قبلا دچار سکته مغزی شده اید، ممکن است اعضای خانواده شما در معرض خطر باشند . ایجاد تغییرات در شیوه زندگی آنها جهت کاهش میزان خطر مهم است .

شما می توانید از کتابچه ها و بروشورهای علمی جهت انتخاب زندگی سالمتر و کاهش میزان خطر ، کنترل بیماری و مراقبت از افراد مورد علاقه تان استفاده کنید .دانایی توانایی است بنابراین بیشتر بیاموزید و بیشتر زندگی کنید.

آیا پرسش یا توضیحی از پزشک خود دارید ؟

دقایقی را برای یادداشت سوالات خود در ملاقات بعدی خود با پزشکتان اختصاص دهید. برای مثال:

من چه چیزی را همراه خود می توانم به بیمارستان ببرم ؟

آیا این عمل، رژیم دارویی من را تحت تاثیر قرار می دهد ؟

منبع: مجله پزشکی مادر     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha