سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 52761
سلامت نیوز: پس از خوردن غذا از انجام برخی کارها به خاطر پیامدهای سوئی که برای سلامتی دارند باید پرهیز کرد.

در این بخش به 5 مورد از کارهایی که بلافاصله پس از خوردن غذا نباید صورت گیرد اشاره کرده‌ایم:

نوشیدن آب یخ

متخصصان تغذیه معتقدند نوشیدن آب یخ هنگام خوردن غذا و پس از آن،‌ کارایی مراحل هضم و جذب غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مواد غذایی که در محیط سرد قرار گیرند به صورت توده درمی‌آیند و در نتیجه عمل هضم و جذب غذا خیلی ضعیف صورت می‌گیرد.

نوشیدن آب گرم پس از غذا بهترین روش است چرا که به فرآیند هضم و جذب غذا کمک می‌کند.

حمام رفتن

شاید بارها و بارها از بزرگترها شنیده باشید که بلافاصله بعد از خوردن غذا نباید حمام رفت. توجیه علمی این مسئله این است که حمام کردن باعث افزایش جریان خون درون دست ها و پاها و در نهایت سبب کاهش میزان خون موجود در شکم می‌شود. این امر به مرور زمان، دستگاه گوارش را ضعیف و ضعیف‌تر می‌کند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن پس از صرف غذا، خطرات حاصله را تا 10 برابر افزایش می‌دهد. در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مختلف ناشی از سیگار کشیدن چندین برابر افزایش می‌یابد.

خوابیدن

خوابیدن پس از غذا توصیه نمی‌شود چرا که با این کار در فرآیند هضم غذا وقفه ایجاد می‌شود و در نتیجه موجب ایجاد نفخ و التهاب در دستگاه گوارش می‌شود.

نوشیدن چای

چای دارای ماده‌ای به نام تانین است که اگر پس از صرف غذا دریافت شود می‌تواند توانایی معده را برای جذب آهن و پروتئین کاهش دهد. اگر این عمل در یک دوره طولانی صورت گیرد بدن دچار کمبود آهن و پروتئین خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha