سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
سلامت نیوز: اعتماد به نفس ما در دوران نوجوانی و جوانی شكل می‌گیرد؛ به این معنا كه اگر خانواده، دوستان و اجتماع دایم از ما انتقاد كنند، مشخص است كه اعتماد كمتری به خودمان خواهیم داشت و احساس ارزشمند بودن را هم از دست خواهیم داد.

عزت نفس پایین منجر به اعتماد به نفس كم می‌شود و در چنین شرایطی حتی ممكن است نتوانیم به‌درستی و به‌موقع درباره موضوعی ساده تصمیم بگیریم.

در حالی كه تقویت اعتماد به نفس، اولین قدم برای رسیدن به شادی و خوشبختی است. اگر شما هم می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، بهتر است این شیوه ساده را امتحان كنید:

خوش‌تیپ باشید: هیچ كس به اندازه خود شما درباره وضعیت ظاهرتان اطلاع ندارد؛ بنابراین وقتی ظاهر خوبی نداشته باشید، كاملا طبیعی است نحوه راه رفتن و تعامل شما هم با دیگران تغییر یابد. البته این موضوع اصلا به معنای خرید لباس‌های گران‌قمیت نیست و می‌توان با صرف هزینه‌ای اندك لباس‌هایی مناسب و زیبا تهیه كرد. در ضمن، سعی كنید لباس‌هایی را بخرید كه آنها را دوست دارید، چون با این كار حس بهتری هم خواهید داشت.

تمیز باشید: به ظاهرتان اهمیت دهید و با تمیز نگه داشتن آن، حس بهتری را تجربه كنید. امتحانش ضرر ندارد؛ می‌توانید دندان‌هایتان را مسواك بزنید، لباس‌های تمیز بپوشید، موهایتان را شانه كنید و با صورتی تمیز و شاداب در جمع حاضر شوید تا اعتماد به نفس‌تان هم بیشتر شود.

محكم بایستید: شانه‌های آویزان و حركات آرام و بی‌حال، نشان‌دهنده عدم اعتماد به نفس افراد است. این گروه معمولا علاقه‌ای به خودشان ندارند و شخصیت خود را مهم نمی‌دانند. در حالی كه با تمرین قرارگیری بدن در وضع مناسب، می‌توانید اعتماد به نفس بیشتری را تجربه كنید؛ صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید و با دیگران ارتباط چشمی برقرار كنید. با این كار تاثیر مثبتی بر دیگران گذاشته و احساس هوشیاری و شادابی بیشتری خواهید داشت.

به طور منظم ورزش كنید: آمادگی جسمانی و وضعیت جسمی مناسب، تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس افراد دارد. بنابراین اگر از نظر فیزیكی، وضع خوبی ندارید، ورزش كردن را فراموش نكنید.

همچنین اگر بتوانید صبح‌ها مشغول ورزش شوید، علاوه بر تاثیرات آن، روز خوبی را هم شروع خواهید كرد.

به صورت داوطلبانه با سازمانی همكاری كنید: اگر دایم به خودتان و موضوعات شخصی زندگی‌تان فكر نكنید و كمی بیشتر به فكر سایرین باشید، نگرانی‌تان هم كمتر خواهد شد. همین مساله به ظاهر ساده، اعتماد به نفس شما را تقویت می‌كند.

بنابراین اگر می‌خواهید اعتماد به نفس‌تان پرورش یابد و زندگی شادتری را تجربه كنید، بهتر است از همین امروز این شیوه‌ها را تمرین كنید؛ مطمئن باشید با تكرار و تمرین به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

منبع: جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha