سلامت نیوز :محمدرضا مشهدی اعلام کرد: در ابتدای سال تولید‌کنندگان داخلی دفروکسامین اعلام کردند کمبودهای مقطعی سال گذشته از این مسئله ناشی شده است که وزارت بهداشت مانع از توزیع داروهای داخلی شد.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها اعلام کردند که ورود آنها به بازار دارویی نیاز به داروی تزریقی را برطرف خواهد کرد. برخی از پزشکان مشاور معاونت سلامت نیز با توجه به این ادعا اعلام کردند که داروی تزریقی انتخاب اول درمان است و نیاز بیماران به آهن زدا در درجه اول باید با داروی تزریقی برطرف شود.دبیر انجمن تالاسمی ایران اعلام کرد: این ادعا از اساس نادرست بود زیرا در سال گذشته فقط یکی از شرکت‌های تولید کننده داخلی در مدت کوتاهی از توزیع دارو منع شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مشهدی با تأکید به حساسیت و نگرانی بیماران به داروی تزریقی شرکت یاد شده گفت: علیرغم همه این حساسیت‌ها سال گذشته شرکت دارویی یاد شده حتی قبل از ارائه نتایج کارآزمایی بالینی داروی خود، مجوز توزیع داروی دفروکسامین را دریافت کرد.وی گفت: شرکت دیگر تولید کننده هم سال گذشته مجاز به توزیع دارو در کشور بود متأسفانه هیچ کدام از دو شرکت یاد شده نتوانستند تعهدات خود را در تامین داروی دفروکسامین عمل کنند.

به گفته وی در شرایط فعلی، با توجه به کارشناسی معاونت سلامت، جامعه تالاسمی به نزدیک یک میلیون ویال دفروکسامین در ماه نیاز دارد ولی این عزیزان به طور متوسط حتی 500 هزار ویال هم دریافت نمی‌کنند.مشهدی اضافه کرد: در چنین موقعیتی بیماران در خطر افزایش بار آهن و مشکلات قلبی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha