چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
کد خبر: 52777

سلامت نیوز : پزشكان یك مركز آلرژی و ایمونولوژی در آمریكا از شناسایی یك مولكول ناشناخته در باكتری خطرناك ایكولی خبر دادند كه نقطه ضعف این باكتری محسوب می‌شود و می‌توان با توجه به نقش این مولكول به جنگ ایكولی و سایرعفونت‌های باكتریایی رفت.

این میكروب كشنده كه از طریق مواد غذایی آلوده وارد بدن می‌شود عامل بروز بیماری و مرگ در سراسر جهان است و تاكنون تلاش‌های جهانی برای مقابله با آن با شكست مواجه شده است.دكتر میچل كروننبرگ مدیر اداره علوم انستیتو آلرژی و ایمونولوژی "لاجولیا" در آمریكا در این مطالعه متذكر شد: ما دریافته‌ایم كه یك مولكول خاص موسوم به HVEM، نقش حیاتی در حفاظت از بدن در برابر باكتری ایكولی و دیگر عفونت‌های باكتریایی دارد كه میكروب‌های آنها از طریق جداره مجاری تنفسی یا روده كوچك وارد بدن می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛به گفته متخصصان، این مولكول توسط سلول‌های بافت لایه سطحی جداره ریه و روده كوچك تولید می‌شود. درواقع مولكول HVEM در این سلول‌ها مانند یك گارد مرزی عمل می‌كند كه به وجود باكتری‌های مهاجم واكنش نشان می‌دهد و به سیستم ایمنی بدن علامت می‌دهد كه سربازان بیشتری برای مبارزه به بافت عفونی شده بفرستد.به گفته متخصصان علوم پزشكی دانشكده هاروارد، این یافته از بسیاری از جنبه‌ها در عرصه مطالعات درمانی و پزشكی مفید و كاربردی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha