سلامت نیوز :  محققان موسسه تحقیقات مالاریای جان هاپكینز می گویند پیشرفت آنها می تواند مانع از انتقال مالاریا از پشه ها به انسان شود.

مالاریا سالانه بیش از 800 هزار نفر را دردنیا به كام مرگ می كشاند كه بیشتر آنها كودك هستند.در تحقیق جدید،محققان باكتری موسوم به Pantoea agglomerans را دستكاری ژنتیكی كردند تا پروتئین هایی را تولید كند كه برای انگل مالاریا سمی هستند اما به پشه ها و انسان آسیب نمی زنند.این باكتری به طور معمول در سیستم گوارش پشه وجود دارد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ محققان می دانستند كه باكتری اصلاح شده تا 98 درصد می توان موجب كاهش انگلی شدن حشرات شود.

مارچلو ژاكوبس- لورنا مجری این تحقیقات گفت : در گذشته بر روی پشه های اصلاح ژنتیكی شده مقاوم در برابر مالاریا كار كره بودیم اما اصلاح ژنتیكی باكتری ها راهبرد ساده تری است.وی افزود: هدف نهایی ما پیشگیری كامل از توانایی پشه ها برای شیوه انگل مالاریا به انسان است.وی ادامه داد: ما در این پروژه استفاده از مهندسی همزیستی باكتری را برای دخالت در تولید P. Falciparum در پشه ها نشان دادیم.ژاكوبس- لورنا گفت: این یافته ها پایه و اساسی را برای استفاده از باكتری های همزیست مهندسی شده به عنوان یك ابزار قدرتمند برای مبارزه با مالاریا نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha