چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 52796
سلامت نیوز : بیماری دیابت می‌تواند باعث کمبود بیوتین (ویتامین B۷) در بدن شود و کمبود این ماده مهم می‌تواند باعث تخریب بافت عصبی در بازو‌ها و ساق پا شود.

 کار‌شناس نظارت بر غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه ضمن بیان این مطلب اظهار گفت: از آنجایی که کمبود بعضی از ویتامین‌ها باعث تشدید بیماری دیابت می‌شود، باید کوشید تا مقادیر متناسبی از ویتامین‌ها در رژیم غذایی گنجانده شود. فرهاد نظری ادامه داد: ویتامین Cبرای ورود به داخل سلول‌های بدن، نیاز به انسولین دارد و بر اساس یافته‌های پزشکی، مقدار این ویتامین در افراد دیابتی پایین‌تر از حد طبیعی است که لازم است برای رفع این کمبود، از میوه و سبزی فراوان و هم چنین مکمل ویتامین cاستفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی افزود: افراد دیابتی مبتلا به بیماری کلیوی، به دلیل بیماری کلیوی با عمل بسیاری از مواد مغذی باید به تغذیه خود توجه خاصی داشته و مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای را تنها با تجویز پزشک متخصص تغذیه انجام دهند. این کار‌شناس نظارت بر غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خاطرنشان کرد: بعضی از داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون، باعث کمبود ویتامین B۱۲در بدن می‌شوند که به دلیل تاثیر منفی کمبود این ویتامین در تخریب بافت‌های عصبی، باید با منابع حاوی ویتامین ۱۲B از خطر ابتلا به این مشکل پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha