چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱

سازمان بهزیستی یه هیچ وجه متولی رسیدگی به امور متکدیان نیست، چراکه اکثر متکدیان توانایی اداره زندگی خود را دارند.

بهزیستی متولی ساماندهی متکدیان نیست
سلامت نیوز : مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در حال حاضر به حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

عبدالرضا میرزاییان در جمع خبرنگاران افزود: به صراحت می‌توان گفت جامعه هدف ما کلیه آحاد جامعه هستند، چرا که همه افراد جامعه به نوعی در مقاطع مختلف زمانی با این سازمان در ارتباط هستند. میرزاییان افزود: همه افراد از مراحل قبل از تولد در قالب بررسی مسائل ژنتیکی قبل از تولد تا دوره سالمندی به گونه‌های مختلف با سازمان بهزیستی در ارتباطند. وی در ادامه صریح کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار نفر در زمینه مهارتهای قبل از ازدواج، طرح‌های بینایی سنجی و تنبلی چشم آموزش دیده‌اند. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری زمینه اشتغال حدود ۲۲۰۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی فراهم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی سپس در خصوص جمع آوری متکدیان گفت: سازمان بهزیستی به هیچ وجه متولی ساماندهی متکدیان نیست، بلکه این سازمان تنها متولی ارائه خدمت به معلولین است. میرزاییان افزود: معلولین افرادی هستند که قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نیستند و برای ادامه زندگی خود نیازمند حمایت هستند. مدیر کل بهزیستی کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۷ هزار نفر سالمند در سطح استان وجود دارند.میرزاییان گفت: مشاوره و راهنمایی، پیشگیری و درمان اعتیاد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها از اصلیترین خدمات سازمان بهزیستی است. در ادامه این نشست مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان به بیان توضیحاتی در خصوص کودکان کار پرداخت و گفت: ایده کودکان کار که در واقع تسهیل‌گری در وضعیت کودکان نیازمندی است که برای رفع نیازهای خود مجبورند کار کنند در سال ۱۳۸۹ در کرمانشاه مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: تاکنون بالغ بر ۸۰۰ نفر کودک کار داشته‌ایم که حدود ۱۳۶ پرونده در مورد آن‌ها تشکیل شده و در ‌‌نهایت در قالب شغل‌هایی مانند روزنامه فروشی مشغول به کار شده‌اند. کوهی در مورد مزایای این طرح گفت: برخورداری از بیمه، دستمزد قابل قبول و همچنین امکان ادامه تحصیل از جمله مزیت‌های طرح رسیدگی به کودکان کار است.در ادامه این نشست رسول اکبر‌زاده معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه، ابراز داشت: توانبخشی در واقع مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند در راستای ارتقای عملکرد سطح ذهنی، اجتماعی و... افراد تحت پوشش است. وی افزود: توانبخشی در ابعاد مختلف حمایتی، پزشکی، آموزشی و حرفه‌ای به رفع نیازهای افراد تحت پوش بهزیستی و ایجاد آمادگی در آن‌ها برای حضور فعال در اجتماع نقش دارد.

در ادامه هرمز نوروزی فرد معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در سال گذشته موفق شد در بین استانهای کشور در امر دفتر اشتغال و مسکن معلولین و زنان سرپرست خانوار رتبه اول را کسب کرد. وی در پایان از شهروندان خواست مشارکت‌های مردمی خود را در امر اشتغال و مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی به شماره حساب ۲۳۴۵۳۶۳۸۰۰ مشارکت‌های مردمی بهزیستی کرمانشاه در شعبه شهدا بانک ملت واریز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha