سلامت نیوز :تحقیقات جدید نشان داد : افراد مبتلا به یک نوع رایج از استرس روانی شناخته شده به عنوان اضطراب هراسی نیز ممکن است تجربه پیری زودرس را داشته باشند.

اضطراب هراسی ممکن است به پیری زودرس منجر شود اما ارتباطی وجود ندارد که ثابت کند استرس باعث تخریب کوروموزوها می‌شود.بر پایه این گزارش، دانشمندان طول تلومرهای بیش از 5200 زن 42 تا 64 ساله را بررسی کردند.محققان با بررسی تلومرها دریافتند که طول این کلاهکها که در اوایل زندگی می‌تواند طول عمر فرد را پیش بینی کند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تلومرها توالی‌های تکراری از DNA هستند که در انتهای کروموزوم ها یافت می‌شوند و به تدریج با افزایش سن از بین می‌روند. تلومرها توالی‌های تکراری از DNA هستند که در انتهای کروموزوم ها یافت می‌شوند و به تدریج با افزایش سن از بین می‌روند.

کوتاه شدن تلومرها با افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، جنون و مرگ و میر در ارتباط هستند.تیم محققان در بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون دریافتند که اضطراب هراسی با تلومرهای کوتاهتر در زنان در ارتباط است.  تفاوت در طول تلومر در زنان با سطوح بالایی از اضطراب هراسی در مقایسه با کسانی که بدون این نوع از اختلال استرس، شبیه به موارد شش سال سن بیشتر مشاهده شده است.این یافته‌ها نشان داد که اضطراب و تشویش ممکن است یک عامل برای خطر پیری زودرس باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha