چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 52834
سلامت نیوز: به گفته مدیر درمان  مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا بسیاری از افرادی که به آندومتریوز مبتلا هستند از بیماری خود آگاه نیستند .

به گزاش سلامت نیوز، دکتر سید علی آذین با شاره به اینکه بیماری آندومتریوز یکی از شایع ترین بیماریهای دستگاه تناسلی زنان است افزود: شیوع  این بیماری در زنان سنین باروری 10 درصد و در زنان نابارور حدود 50 درصد  است.

وی خاطر نشان کرد: درد حین قاعدگی ،درد حین نزدیکی، لکه بینی قبل و بعد قاعدگی  و ناباروری از علایم و عوارض شایع این بیماری به شمار می رود.

دکتر آذین راه تشخیص و درمان قطعی این بیماری را جراحی لاپاراسکوپی عنوان کرد.

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: با توجه به غیر اختصاصی بودن علایم در بعضی بیماران و عدم آشنایی باروش های صحیح تشخیص و درمان، گاهی این بیماری به نحو احسن شناسایی نمی شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی بیماری آندومتریوز خبر داد و تصریح کرد:  مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا ، بر آن شده تا جهت آگاه سازی ماماها که یکی از مراجع اصلی مدیریت و برخورد با بیماریهای زنان می باشند، کارگاه یکروزه ای در محل سالن کنفرانس این مرکز به نشانی ، تهران –خیابان دکتر شریعتی – نبش یخچال – پلاک 97 برگزار کند.

به گفته دکتر آدین در این کارگاه یکروزه که در بیست و نهم تیرماه برگزار خواهد شد. مباحث  شیوع بیماری آندومتریوز ، مکانیسم  ایجاد این بیماری، علامت شناسی و تشخیص  و درمانهای طبی و جراحی  توسط اساتید و متخصصین این امر مطرح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha